dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 10 - DIÀLEG ENTRE MESTRES

 

TASCA 10 - DIÀLEG ENTRE MESTRES

Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?

Els ha cridat l’atenció que hi haguessin nens de diverses edats interactuant. També que els espais i materials eren facilitadors, suggerents i estimulants. 

Els hi va sorprendre que els nens i nenes es moguessin lliurement i que cada aula estigues dedicada a un àmbit en particular.

També els ha sorprès la manera d’intervenir per part del personal docent.



Per què els han cridat l'atenció?

Els hi ha sorprès perquè en un inici no se’n van adonar dels espais i de la lliure circulació, però al veure-ho els hi va cridat l’atenció. 

Un fet que els hi va cridar l’atenció va ser que els nens creesin històries i els hi expliquessin al personal docent per poder-les reproduir en un altre moment. 



Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.

Poden veure que els espais són ben diferents, i que la interacció també varia. Es queden sorpresos. Un exemple és:

  • Marcos “(...) Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”

  • Ester: “Quizás, pero estoy convencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes, pensad cómo ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre literatura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen las maestras que habéis visitado...” 



Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?

Les conclusions que extreuen són bàsicament el fet de que han de generar més activitats on fomentar la creativitat, l’autonomia, la imaginació i l'experimentació dels infants. A més que volen canviar la forma d’interaccionar, i millorar la participació per part dels infants sobretot en relació amb la lectura i les històries.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...