dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 10: DIÀLEG ENTRE MESTRES

                       PàgInstitut Escola El Martinet - Issuu

FONT: https://issuu.com/ajuntamentderipollet/docs/guia_oferta_educativa_ripollet_2020-2021/s/10288620 


  1. Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?


Els ha cridat molt l'atenció la diversitat de materials en funció dels espais, la interacció d'infants de diferents edats, i el fet que hi hagués diferents aules, cadascuna d'aquestes destinada a treballar un àmbit concret. Així mateix, també els ha cridat l'atenció el fet que els espais siguin de lliure circulació, de manera que permeten fer diferents activitats als infants desenvolupant l'autonomia i la participació dels infants i dels mestres alhora en les interaccions que sorgeixen durant aquestes activitats, tot i que aparentment els mestres no intervenen.


 

  1. Per què els han cridat l'atenció?


Els mestres han sentit curiositat per aquestes propostes perquè són innovadores i diferents del que estan acostumats a veure a la resta de centres. Observar aquesta manera de fer i ser ha fet que els docents observin com en aquest centre els mestres confien molt més en ells mateixos i en la seva tasca educativa, i a més a més, com diferents ritmes d'aprenentatge dels infants són respectats.

 

 

  1. Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.


Per exemple, en un moment donat Marcos intervé dient: “La coordinadora explicó que han ido evolucionando  e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solos no estamos planteando dejar más espacio  para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños…”.

Un altre exemple seria en el moment que intervé l'Ester dient: "Quizás, pero estoy convencida que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes, pensad cómo ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre literatura i lectura".

 

  1. Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?


La conclusió que extreuen és que l’aprenentatge de l’infant es veu condicionat per la pròpia acció i funció del mestre/a. Per tant, pot canviar o no segons l’actuació del mestre/a.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...