Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
La interacció d’infants de diferents edats
Materials diversos en espais de l’escola,
Cada aula està destinada a àmbits concrets,
Activitats més autònomes pels infants,
Participació i interacció entre docents i alumnes.
Per què els han cridat l'atenció?
A mesura que els professors han començat a implementar aquestes noves pràctiques, han notat una diferència marcada entre el que estan acostumats i el que fan actualment en el seu entorn educatiu. Aquesta nova manera ha augmentat l'autoconfiança entre el professorat. A més, els professors han observat un respecte recent per les diferents velocitats amb què els nens aprenen, donant lloc a un entorn educatiu més inclusiu.
Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
Implantació gradual dels canvis per que ofereixin més participació, una millor interacció i inclusió.
Deixar l’espai suficient per als nens i nenes en les activitats i interaccions.
Observar els infants.
Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
Creuen que depenent de com intervingui la mestra es crea una situació o una altra dins l’aula. Per tant, arriben a la conclusió de què si la mestra hagués intervingut en algunes ocasions en comptes d'observar, les escenes presenciades podrien haver canviat. El fet de tenir un paper més participant o més observador fa que una mateixa situació es pugui acabar desenvolupant de diferents maneres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada