dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 10: Diàleg entre mestres

  1. Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?

  • La interacció d’infants de diferents edats

  • Materials diversos en espais de l’escola, 

  • Cada aula està destinada a àmbits concrets, 

  • Activitats més autònomes pels infants, 

  • Participació i interacció entre docents i alumnes.  


  1. Per què els han cridat l'atenció?

A mesura que els professors han començat a implementar aquestes noves pràctiques, han notat una diferència marcada entre el que estan acostumats i el que fan actualment en el seu entorn educatiu. Aquesta nova manera ha augmentat l'autoconfiança entre el professorat. A més, els professors han observat un respecte recent per les diferents velocitats amb què els nens aprenen, donant lloc a un entorn educatiu més inclusiu.


  1. Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.

  • Implantació gradual dels canvis per que ofereixin més participació, una millor interacció i inclusió. 

  • Deixar l’espai suficient per als nens i nenes en les activitats i interaccions. 

  • Observar els infants.

  1. Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?

Creuen que depenent de com intervingui la mestra es crea una situació o una altra dins l’aula. Per tant, arriben a la conclusió de què si la mestra hagués intervingut en algunes ocasions en comptes d'observar, les escenes presenciades podrien haver canviat. El fet de tenir un paper més participant o més observador fa que una mateixa situació es pugui acabar desenvolupant de diferents maneres.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...