Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
Aquests
mestres han observat infants de diferents edats interactuant, els diferents
ambients i els materials de cada espai d’una escola. Els espais i els materials
els hi ha semblat realment suggerents i estimulants. També els va cridar
l’atenció que cada aula estava dedicada a un àmbit en particular i sobretot,
els espais de lliure circulació amb els infants en plena activitat. La
participació i interacció entre els infants i també la participació dels
mestres.
Per què els han cridat l'atenció?
Aquestes
pràctiques els han cridat l'atenció perquè són diferents del que acostumen a
fer en la seva escola. A més, s'han adonat que aquest tipus d'activitats més
autònomes fan que els mestres aprenguin a confiar en els infants i a respectar
molt més els seus ritmes.
Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
“Marcos: La coordinadora explico que han ido
evolucionando e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas
o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la
interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena
estrategia. Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la
actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de
algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”
Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
La
conclusió principal que han extret sobre la intervenció dels mestres és que la
situació pot evolucionar d’una manera o d’una altra depenent de si els mestres
intervenen en comptes d’observar-ho de manera més distant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada