dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 10 - Diàleg entre mestres

 Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?

Aquests mestres han observat infants de diferents edats interactuant, els diferents ambients i els materials de cada espai d’una escola. Els espais i els materials els hi ha semblat realment suggerents i estimulants. També els va cridar l’atenció que cada aula estava dedicada a un àmbit en particular i sobretot, els espais de lliure circulació amb els infants en plena activitat. La participació i interacció entre els infants i també la participació dels mestres.

 

Per què els han cridat l'atenció?

Aquestes pràctiques els han cridat l'atenció perquè són diferents del que acostumen a fer en la seva escola. A més, s'han adonat que aquest tipus d'activitats més autònomes fan que els mestres aprenguin a confiar en els infants i a respectar molt més els seus ritmes.

 

Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.

“Marcos: La coordinadora explico que han ido evolucionando e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”

 

Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?

La conclusió principal que han extret sobre la intervenció dels mestres és que la situació pot evolucionar d’una manera o d’una altra depenent de si els mestres intervenen en comptes d’observar-ho de manera més distant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...