TASCA 10: Diàleg entre mestres
Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
En aquests mestres els han cridat l’atenció diferents pràctiques com que els infants de diferents edats interactuïn entre ells, així com que hi hagi diferents tipologies de materials en tots els espais de l’escola i que cada aula estigui destinada a un àmbit en particular. A més a més, el fet que hi hagi espais de lliure circulació amb activitats més autònomes pels infants també els ha cridat l’atenció. Finalment, la participació dels mestres i dels infants en les propostes i les interaccions entre aquests, és un altre fet que han considerat rellevant a destacar.
Per què els han cridat l'atenció?
El motiu principal pel qual aquestes pràctiques els han cridat l’atenció és perquè són propostes diferents del que fan en el seu centre i, per tant, a allò que ells coneixen. Així mateix, els ha cridat l’atenció el respecte que es té cap als diversos ritmes d’aprenentatge dels infants, així com la confiança dels mestres en la mateixa tasca educativa.
Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
El fet de començar reflexionant sobre el que han vist i acabar reflexionant sobre com ho fan en el seu centre ho veiem en diferents parts del diàleg, però un dels exemples és el següent: “Marcos: La coordinadora explicó que han ido evolucionando e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solos no estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños…”.
Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
Quant al grau d’intervenció dels docents, extreuen que les accions dels mestres tenen molta influència envers la situació d’aprenentatge dels infants. En altres paraules, les situacions d’aprenentatge canviaran segons les decisions i el que fan els docents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada