Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
Nens de distintes edats interactuant en els diferents ambients.
Espais de lliure circulació.
Els materials i els diferents espais que proporcionen.
Cada aula està destinada a un àmbit en concret, treballen per racons.
Les famílies s’impliquen molt en l’aprenentatge dels infants, aportant materials participant en el muntatge dels espais.
Per què els han cridat l'atenció?
Perquè, en general, són docents que visiten una altra escola, és a dir, una altra manera de fer, situacions diferents, metodologies que podrien ser diferents de les que aquests docents visitants veuen cada dia.
Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
S'estan plantejant deixar més espai per l’activitat lliure, per la interacció lliure, per incrementar la iniciativa d’alguns i deixar que decideixin sols, etc.
Els ofereixen productes més interessants i de millor qualitat il·lustrativa i literària.
Els han anat llegint regularment.
Quines conclusions s’extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
Pensen que potser la situació hauria evolucionat de forma diferent si la mestra hagués intervingut en lloc d’observar de forma diferent, com feien altres mestres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada