dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 11: NENS FILÒSOFS (2)




Fragment a analitzar: Les normes: 01:06:14 a 01:10:26

Respon aquests punts, exemplificant-los:

  1. Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra: 

34 vegades intervenen els infants i la mestra 21, de manera que predomina el discurs per part dels infants.

  1. Temes abordats: 

Parlen de l‘obediència, cosa que desencadena a parlar sobre les lleis, sobretot les que hi ha a l’Àfrica. També això comporta que surti el tema de la llibertat i el dret a tenir-la. 

  1. Raonaments destacats

Els infants parlen sobre les lleis i diuen: les lleis són a tot arreu, però un altre diu que no, perquè a Àfrica no hi ha perquè són pobres, a més van nuus. Però una nena li respon i li diu que ella té un xalet a Àfrica, però que té serventes (xaxes). Després explica que quan tenia por, a més li donaven xocolata per tal que se sentís millor en una safata per tal de no tacar el llit.

Una altra nena explica que una persona a Àfrica va desobeir les normes i els habitants van fer una foguera i el van cremar, perquè cremar persones és sagrat. I mai més va tornar a passar.

Una altra nena explica que vol marxar de França per tornar al seu país, però com la mare diu que no és que no, per tant, s'ha d'obeir.

Quan tornen a parlar sobre les "serventes", diuen que tenen llibertat perquè poden sortir soles a comprar el que se li demana, de vegades ens compren caramels. Són dones adultes i diuen que tenen drets perquè poden passejar.

Per acabar, expliquen que perquè hi ha tanta diferència entre els països i diuen que és perquè França és un país gran.

  1. Funcions de les intervencions

4.1. INFORMAR 

Infant: Jo tinc una casa a Àfrica. 

Infants: A Àfrica van nuus. 

Infant: Algú va desobeir i va fer una cosa i llavors el van llençar i llavors van encendre una foguera i van llençar a la persona a les flames, era sagrat. Ningú més va tornar a fer-ho. 

Mestra: La llibertat és quan hi ha un nen li diu a la seva mare: No vull quedar-me a França, vull quedar-me en un altre país. Però quan la mare diu no, és no, i quan li diu que si, van a una altra ciutat i el nen s’alegra.  

4.2. OBTENIR INFORMACIÓ 

Mestra: Sabeu què és una llei? 

Mestra: Per què no hi ha a Àfrica?

Mestra: Les persones pobres no tenen regles?

4.3. REGULAR L’ACCIÓ 

Mestra: Kyria i parem.

Mestra: (...) has donat peu a la conclusió. 

Mestra: Fins aquí el taller.

4.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS

En general, els infants intervenen de manera equilibrada, és a dir, la durada de la intervenció és més o menys equilibrat entre tots els alumnes. La llargada de les intervencions dels infants depèn del tipus de pregunta que planteja la mestra, si es basa en una resposta oberta o tancada. 

D'altra banda, hi ha dues nenes que són les que encadenen la major part de les intervencions, ja que són d’origen  senegalès i responen a la majoria de les preguntes que formula la mestra.


4.5. METALINGÜÍSTICA  

Quan expliquen la definició de certes paraules, estan treballant lèxic. En aquest cas amb la paraula "llibertat".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...