TASCA 11: Nens filòsofs 2
FOCUS:
La llibertat: 57:11 a 01:06:13
Respon aquests punts, exemplificant-los:
1. Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra
Torns mestra: aproximadament 42
Torns alumnes: aproximadament 120
Majoritàriament, parlen els alumnes en resposta a les preguntes que fa la mestra. Podem suposar que la mestra ocupa ⅓ part del diàleg, mentre que els alumnes ocupen les ⅔ restants.
2. Temes abordats
La llibertat (com a temàtica principal)
L’embaràs
Ser gran
Obedència i ser castigats
Legalitat
Por dels pares i els mestres
3. Raonaments destacats
Alguns raonaments que destaquem i ens han cridat especialment l’atenció són el següents:
“Som lliures quan sortim de la panxa de la mare.”
“No som lliures (els infants) perquè sempre ens vigilen. No podem fer el que ens vingui de gust”. És així que, en general, tots creuen que els adults sí que són lliures i poden fer el que volen.
“Si mai arribem a ser lliures és perquè els nostres pares són dolents”
“Els pares treballen perquè així puguin tenir dies lliures.”
“No som lliures perquè no som grans.”
4. Funcions de les intervencions
4.1. INFORMAR
Infant: “Si haces algo muy grave, seguro que acabas en la cárcel”
Infant: “No hay ladrones en vacaciones”
4.2. OBTENIR INFORMACIÓ
Generalment, la mestra va fent preguntes relacionades amb la llibertat per tal d'obtenir informació sobre què pensen els infants.
Maestra: “Aunque crezcas, sigues teniendo un bebé dentro. A ver, explicadlo un poco.”
Maestra: “N’Dikou, ¿qué opinas? ¿Y tu Rosemay? ¿Papá y mamá son libres?”
Infant: "¿Estás embarazada?"
4.3. REGULAR L’ACCIÓ
Mestra: Demana silenci i parlar un per un “Nos callamos…”
Mestra: “No os oigo, habláis todos a la vez”
Mestra: “Ya, ya, ya…”
4.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS
Infant: “Por ejemplo, mi hermano tiene diez años, pero no puede salir.”
Infant: “Por ejemplo, mañana mi padre no trabaja”
4.5. METALINGÜÍSTICA
Infant 1: “Para no trabajar tienes que tener días de pernicio’’
Infant 2: “Permiso’’
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada