dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 2: L'ofici d'ensenyar: aprendre a navegar - aprendre a innovar

El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

La primera situa SAWA la preocupació educativa en la necessitat d’establir uns estàndards que donin compte dels resultats i la segona perspectiva SwafS dóna preponderància a les maneres d’integrar les esferes de la recerca i la pràctica educatives (és a dir d’investigadors i docents) en la creació de coneixement.

Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?

M'identifico en la segona pràctica fet que, penso que els educadors tenim un gran potencial i un poder immens per ensenyar als infants i inculcar-los coneixements a través de la pràctica educativa. Em recorda als mètodes educatius alternatius com son Montessori, Waldford, Reggio Emilio entre d'altres...

Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

El sentit que té es refereix a un model de col·laboració entre investigadors educatius i docents, en què l’única condició és "navegar junts", entre tots han de remar en la mateixa direcció. Establir una bona relació entre ambdòs parts per coordinar i elaborar el model d'educació que busquen.

Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"?

El que volen dir és que al llarg del món educatiu i dels models d'educació han sigut canviants i, per tant, que ara s'implementi un de nou no és una innovació perquè al llarg del temps s'han incorporat diferents models que fan que l'actual innovador que comenten en la lectura sigüent no sigui únic.

Què és per tu ser innovador?

Dins la tasca educativa ser innovador per mi és ser creatiu alhora d'ensenyar, dur a terme una pràctica educativa des de la praxis, pràctica en què els infants no tinguin llibres ni fitxes, sinó experimentar, explorar, descubrir per ells mateixos l'entorn o bé els materials que se'ls hi posa a l'abast i així aprenguin des del propi aprenentatge i siguin els protagonistes dels seus avenços, aprenentatges i coneixements. Si els infant ho necessiten el mestre actuaria des d'un segon pla, sempre com a guia.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...