1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Ana: 13
Pablo: 10
Mare: 12
La mare fa de mediadora entre els dos infants degut a un petit conflicte pel joc que estan realitzant, construcció d’un castell. La distribució de torns permet mantenir una conversa, és un diàleg ben distribuit.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
L’adult és la mare i s’adreça als infants.
La funció de la mare és ser la mediadora entre el problema que tenen els infants alhora de jugar.
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.La mare els explica que hi ha 4 banderes
Mira mi castillo. Tiene dos totes (Intervé l’Ana).
Pone illo, pone Pabo (Intervé en Pablo).
¡No, no lo pones! (Afirma l’Ana).
Pero mira, ¡Es una bandera! Esto puede ir encima del castillo (Intervenció de la mare).
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
¿Qué? (La mare respon quan l’Ana la crida).
Mirad, hay cuatro banderas, ¿Cuál os gusta más? (Pregunta la mare).
Pero ¿para qué es la bandera? (Pregunta l’Ana).
Venga, ponedlo, ¿Os ayudo yo? (Intervenció de la mare).
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Esperad, hay cuatro banderas. ¿Cuál os gusta más? (Intervé la mare).
Pero, ¿Para qué es la bandera? (Respon l’Ana).
Sí, mira Ana. Pablo te pide permiso. Dile: ¿Ana te puedo ayudar? (Intervé la mare).
Así, dile: ¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo. (Intervé la mare).
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
Me gusta mas esa doja (Intervé l’Ana).
Pone pabo (Intervenció d’en Pablo, sortint de la conversa).
¡Anda! Si que es bonita… Mira Pablo, ¿quieres poner esta mejor de aquí? Toma, toma esta bandera roja. (Intervenció de la mare, redirigint la conversa).
Si, pone, pone toja. (Intervé en Pablo).
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
¡Ayyyyy! Lo ha dompido todo. (Intervenció de l’Ana).
No, no lo has roto todo (Intervenció de la mare que fa una correcció indirecta).
No, no lo pones (Diu l’Ana. L’infant no sap conjugar el subjuntiu correctament).
Quan en Pablo tira una part de la torre i l’Ana en moltes ocasions impedeix que l’infant jugui amb ella.
Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"?
L’Ana es refereix a que en Pablo tira les torres, i per a ells és com haber-les trencat. Simplement el castell s’ha caigut i s’ha desfet.
L’infant confon la conjugació del verb.
3. Quines estratègies d'interacció segueix?
3.1. Sobreinterpretació
No hi ha sobreinterpretació per part de la mare.
3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa
Elogi:
Pone Pabo. (Intervé en Pablo).
¡Anda! Si que es bonita… (Intervenció de la mare).
La mare ajuda constantment al Pablo i cap al final, intenta acompanyar-lo i valorant l’esforç de participació per part d’ell.
3.3. Imitació idèntica
No apareix cap exemple.
3.4. Expansió
No apareix cap exemple.
3.5. Reformulació
La mare reformula l’oració de l’Ana corregint l’expressió.
Ana: Ay, lo ha dompido todo.
Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo.
3.6. Correcció: implícita /explícita
La mare corregeix a l’Ana quan diu “banera”. El diàleg és el següent:
Ana: Pero, ¿Para qué es la banera?
Madre: Bandera.
Ana: Banera.
3.7. Substitució instructiva
No hi ha cap substitució en el text.
3.8. Encadenament
No hi ha cap exemple.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada