dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 2. L'OFICI D'ENSENYAR

 1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Ana: 13

Pablo: 10

Mare: 12

La mare fa de mediadora entre els dos infants degut a un petit conflicte pel joc que estan realitzant, construcció d’un castell. La distribució de torns permet mantenir una conversa, és un diàleg ben distribuit.  


2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

  • L’adult és la mare i s’adreça als infants.

  • La funció de la mare és ser la mediadora entre el problema que tenen els infants alhora de jugar. 


2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.La mare els explica que hi ha 4 banderes

  • Mira mi castillo. Tiene dos totes (Intervé l’Ana).

  • Pone illo, pone Pabo (Intervé en Pablo).

  • ¡No, no lo pones! (Afirma l’Ana).

  • Pero mira, ¡Es una bandera! Esto puede ir encima del castillo (Intervenció de la mare).

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

  • ¿Qué? (La mare respon quan l’Ana la crida).

  • Mirad, hay cuatro banderas, ¿Cuál os gusta más? (Pregunta la mare).

  • Pero ¿para qué es la bandera? (Pregunta l’Ana).

  • Venga, ponedlo, ¿Os ayudo yo? (Intervenció de la mare). 

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

  • Esperad, hay cuatro banderas. ¿Cuál os gusta más? (Intervé la mare).

  • Pero, ¿Para qué es la bandera? (Respon l’Ana).


  • Sí, mira Ana. Pablo te pide permiso. Dile: ¿Ana te puedo ayudar? (Intervé la mare).

  • Así, dile: ¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo. (Intervé la mare).

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

  • Me gusta mas esa doja (Intervé l’Ana).

  • Pone pabo (Intervenció d’en Pablo, sortint de la conversa).

  • ¡Anda! Si que es bonita… Mira Pablo, ¿quieres poner esta mejor de aquí? Toma, toma esta bandera roja.  (Intervenció de la mare, redirigint la conversa). 

  • Si, pone, pone toja. (Intervé en Pablo).

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques. 

  • ¡Ayyyyy! Lo ha dompido todo. (Intervenció de l’Ana).

  • No, no lo has roto todo (Intervenció de la mare que fa una correcció indirecta).


  • No, no lo pones (Diu l’Ana. L’infant no sap conjugar el subjuntiu correctament). 


Quan en Pablo tira una part de la torre i l’Ana en moltes ocasions impedeix que l’infant jugui amb ella. 

L’Ana es refereix a que en Pablo tira les torres, i per a ells és com haber-les trencat. Simplement el castell s’ha caigut i s’ha desfet. 

L’infant confon la conjugació del verb. 


3. Quines estratègies d'interacció segueix?

3.1. Sobreinterpretació

No hi ha sobreinterpretació per part de la mare.

3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa

Elogi: 

  • Pone Pabo. (Intervé en Pablo).

  • ¡Anda! Si que es bonita… (Intervenció de la mare).

La mare ajuda constantment al Pablo i cap al final, intenta acompanyar-lo i valorant l’esforç de participació per part d’ell.

3.3. Imitació idèntica

No apareix cap exemple.

3.4. Expansió

No apareix cap exemple.

3.5. Reformulació

La mare reformula l’oració de l’Ana corregint l’expressió. 

  • Ana: Ay, lo ha dompido todo.

  • Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo. 

3.6. Correcció: implícita /explícita

La mare corregeix a l’Ana quan diu “banera”. El diàleg és el següent:

  • Ana: Pero, ¿Para qué es la banera?

  • Madre: Bandera.

  • Ana: Banera. 

3.7. Substitució instructiva

No hi ha cap substitució en el text. 

3.8. Encadenament

No hi ha cap exemple.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...