dissabte, 27 de maig del 2023

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

El text tracta de dues formes d’entendre l’ensenyament, la primera és la SAWA, que és aquella que busca l’autonomia a l’hora de l’avaluació i la seva estructura consta d’una jerarquia vertical. La segona és el SwafS, el qual proposa la construcció i adquisició de coneixements a través de la col·laboració entre docents i investigadors (les dues parts han d’estar informades).


  1. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
    M’identifico més amb la segona, per tant el SwafS, ja que considero que remarca més la importància d’aprendre, tenint en compte l’entorn i la cooperació, fet que ajuda a una millor interiorització i un aprenentatge significatiu.


  1. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
    En el text s’utilitza el “rai” com a metàfora per parlar de l’aprenentatge conjunt i col·laboratiu entre docents i investigadors educatius. Així doncs, el “rai” representa el viatge que té com a objectiu el treball en grup per poder arribar a un objectiu comú pel que fa a l’educació

  1. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"?
    Considero que estan fent referència al fet que la innovació no només es basa únicament en el fet de crear noves idees o productes, sinó que pot ser reformular-les o transformar-les: el text menciona el fet de combinar idees o conceptes per poder crear un nou resultat o una nova forma de mirar-ho.


  1. Què és per a tu ser innovador?

Considero que el terme innovador fa referència a quan una persona és capaç de crear i aportar aspectes, idees o productes creatius i nous pel que fa a l’àmbit del qual es tracta. Una persona innovadora ha d’estar disposada a aprendre, a conèixer i ha d’estar obert a diferents possibilitats; així com, també tenir en compte, que tota mena d’innovació s’ha d’observar i avaluar per poder veure el progrés d’aquesta.

Cal que com a docents tinguem aquesta capacitat d’innovació i d’acceptar idees diferents i innovadores que ens proposen els companys o companyes, per no conformar-nos amb el que se’ns ofereix, sinó sempre buscar el millor pels infants.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...