TASCA 2 – L'OFICI D’ENSENYAR
El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? |
SAWA (School Autonomy With Accountability) és la primera perspectiva de la qual parla el text. Aquesta primera perspectiva situa la preocupació educativa en la necessitat d’establir uns estàndards que donin compte dels resultats. Dona importància a l’autonomia dels docents i dels centres educatius. SwafS (Science with and for Societies) és la segona perspectiva, la qual el seu objectiu és entendre i comprendre millor l’aula i el docent veient-lo com algú capaç de plantejar-se reptes, reflexionar i fer una autoavaluació de la seva pròpia pràctica docent. |
Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què? |
Personalment, penso que l’equilibri entre les dues perspectives seria el millor per tenir educació de qualitat. Per una banda, penso que buscar una estandardització de l’educació és clau per seguir un mateix fil conductor i aconseguir els mateixos fins. Però, per altra banda, penso que tot docent, dins d’uns objectius comuns, d’una normativa, ha de poder crear, dissenyar i provar per poder innovar dins l’aula. Un docent necessita tenir certa autonomia, ja que cada aula és una realitat diferent i cal poder adaptar la metodologia. Reflexionar forma part de la nostra professió, és un essencial en el dia a dia i cal fer-ho al llarg del procés educatiu. |
Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text? |
La metàfora del “rai” simbolitza que en un model de col·laboració entre investigadors educatius i docents, l’única condició per poder navegar és lligar bé els troncs amb la proximitat i distància justa perquè l’aigua pugui passar a través i la barca no es trenqui i no s’enfonsi. El nus entre els troncs que formen la barca representa el compromís i el treball equip anant tots a l’una. Això es pot veure clarament reflectit en el món educatiu. Cal vetllar per treballar units, col·laborant perquè la tasca docent sigui tan acurada com sigui possible i l’educació d’arreu funcioni com cal, vetllant sempre pels infants perquè tinguin una educació de qualitat. |
Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"? |
Els autors amb aquesta afirmació volen expressar la idea que l’educació ha patit canvis i ha evolucionat al llarg de la història. L’educació va lligada als canvis històrics i, és per això que no es considera la innovació com a nova. Innovar és avançar, és camí i ajuda a poder anar cobrint i atenent a les diferents necessitats i demandes de la societat. |
Què és per a tu ser innovador? |
Ser innovador és produir canvis per millorar. És introduir quelcom nou o simplement modificar els elements que ja existeixen per millorar-los i adaptar-los a les noves circumstàncies. La innovació, en definitiva, ha de ser un instrument de transformació sistemàtica. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada