TASCA 2. L'OFICI D'ENSENYAR
El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?
Les dues maneres d'entendre l'ensenyament es descriuen com a SAWA (School Autonomy With Accountability) i SwafS (Science with and for Societies):
SAWA (School Autonomy With Accountability): Aquesta perspectiva es centra en establir estàndards i rendició de comptes en l'educació, donant importància a l'autonomia de les escoles i els docents. Busca diferents maneres d'assolir els mateixos estàndards i potencia l'enfocament basat en la transmissió de coneixements.
SwafS (Science with and for Societies): Aquesta perspectiva destaca la integració de la recerca i la pràctica educativa, considerant el saber pedagògic com a resultat d'un procés col·lectiu de construcció de coneixement. Promou la col·laboració entre docents i investigadors i busca entendre millor l'aula a través del diàleg i la reflexió, amb l'objectiu de desenvolupar una expertesa professional.
Aquests dos enfocaments tenen matisos diferents en la manera d'abordar l'ensenyament, amb SAWA posant més èmfasi en els resultats mesurables i l'autonomia de les escoles, mentre que SwafS destaca la importància dels processos de construcció conjunta del coneixement i la col·laboració entre docents i investigadors.
Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
El model de SAWA posa èmfasi en l'establiment d'estàndards educatius i la rendició de comptes. Reconeix l'autonomia de les escoles i els docents per trobar maneres diverses d'assolir aquests estàndards en funció de les seves circumstàncies locals. Aquest enfocament pot donar als docents una certa flexibilitat i permetre la personalització de l'ensenyament en funció de les necessitats dels estudiants.
No obstant això, és important ser conscients dels possibles desafiaments d'aquesta manera d'entendre l'ensenyament. L'èmfasi en els resultats mesurables pot conduir a un enfocament excessiu en la preparació per als exàmens i en la transmissió de coneixements, deixant menys espai per a l'aprenentatge crític i la comprensió profunda dels conceptes. A més, la rendició de comptes pot generar pressió addicional sobre els docents i les escoles, potser limitant la seva creativitat i innovació pedagògica.
És important tenir en compte que les preferències sobre l'enfocament educatiu poden variar en funció de les creences, valors i contextos individuals. És beneficiós explorar i entendre les diferents perspectives per tal de crear un sistema educatiu equilibrat i inclusiu, que tingui en compte tant els resultats mesurables com els processos d'aprenentatge significatiu i la participació activa dels estudiants.
Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
La metàfora del "rai" representa la importància de la col·laboració i el lligam entre investigadors educatius i docents per aconseguir un millor coneixement i avançar en l'educació.
Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"?
Quan els autors afirmen que "la innovació no és nova", volen dir que les idees o pràctiques innovadores en l'educació no són totalment noves o radicalment originals, sinó que sovint estan basades en les experiències, investigacions i coneixements previs que ja existeixen en el camp de l'educació. La innovació pot ser una reinterpretació, adaptació o combinació de conceptes i pràctiques existents per respondre a les necessitats i reptes actuals de l'educació.
Què és per a tu ser innovador?
Ser innovador implica ser capaç de generar noves idees, conceptes o solucions que ofereixin valors o milloren processos existents. Implica la capacitat de pensar de manera creativa, prendre riscos calculats, buscar noves perspectives i abordar els desafiaments de manera diferent. Ser innovador pot implicar una actitud oberta a l'aprenentatge, adaptabilitat al canvi i la disposició a experimentar i explorar noves possibilitats. En l'àmbit de l'educació, la innovació pot ser vista com la introducció de noves metodologies pedagògiques, tecnologies o enfocaments que milloren l'experiència d'aprenentatge dels estudiants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada