diumenge, 28 de maig del 2023

LECTURA 6: Nascuts per llegir: projecte de promoció de la lectura per a la primera infància

 LECTURA 6: Nascuts per llegir: projecte de promoció de la lectura per a la primera infància

Roig, M.(2012). Nascuts per llegir: projecte de promoció de la lectura per a la primera infànciaGuix Infantil, 67, 1316.

1-Breu síntesi de la lectura.

El projecte Nascuts per llegir promou experiències emotives, positives i compartides entre pares i fills a partir dels llibres. L'objectiu és despertar el gust per la lectura des del primer mes de vida.
El programa es planteja des del convenciment que la lectura és una bona eina per potenciar el desenvolupament integral dels infants i intentar actuar sobre els hàbits familiars perquè la lectura es pugui gaudir amb normalitat i de manera quotidiana en qualsevol llar.
Nascuts per llegir es duu a terme dins de l'àmbit municipal i gira entorn tres peces clau: ajuntament, biblioteca i centre d'atenció primària.
- Els ajuntaments es comprometen a implementar el projecte en un municipi per un període de tres anys.
- Els centres de salut d'atenció primària hi realitzen presentacions en el curs de prepart i postpart i a les sales d'espera s'hi han habilitat espais on trobem informació sobre el programa.
- A la biblioteca es dona la benvinguda a les famílies derivades del centre d'atenció primària, se'ls informa del projecte i de les seves activitats, es fa el carnet de la biblioteca al nadó i s'ensenya l'espai de la sala infantil.
Quan els infants fan tres anys, el personal sanitari li dona «l'alta» i li suggereix que vagi a la biblioteca a recollir una petita sorpresa de comiat. Allà se li lliura un diploma que l'acredita com a infant lector i se'l convida a continuar gaudint de la lectura, però amb els materials i les activitats pensats per a les nenes i els nens grans.
Pel que fa a la relació amb els centres d'educació infantil, ajuntament, centres de salut i biblioteca han començat a treballar de forma conjunta.

2-Relació d'algun aspecte rellevant amb la nostra vida personal/una altra assignatura/pràctiques.

Pel que fa a la relació amb un aspecte rellevant de la nostra vida, a l'escola bressol on treballo, els infants de l'aula de 2 a 3 anys visiten de forma mensual la biblioteca de la ciutat. Durant gairebé tot el matí, expliquem contes, coneixem les instal·lacions de l'aula infantil, observem diferents tipus de contes i, per acabar, escollim un conte i ens ho emportem a l'escola. Penso que és una bona iniciativa per potenciar aquesta relació entre els infants i les biblioteques.

3-Formular una pregunta a l'autor.
Des de l'escola, com podem fomentar la participació en el projecte?

4-Quines 3-5 paraules clau seleccionaries com a termes importants de l'escrit.
- Promoció de la lectura
- Salut
- Biblioteca
- Competència lingüística.

5- Enllaç i imatge


https://es.dreamstime.com/ni%C3%B1os-en-la-biblioteca-escolar-leyendo-libros-los-leen-ni%C3%B1o-y-estudiando-librer%C3%ADa-inteligente-de-preescolar-que-elige-para-image173552165



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...