dilluns, 29 de maig del 2023

Tasca 2. L'ofici d'ensenyar

El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

La primera manera d'entendre l'ensenyament, segons el text, s'anomena SAWA que fa referència a aquell ensenyament que té com a principal objectiu assolir uns determinats resultats, és a dir, uns estàndards. En canvi, la segona manera d'entendre l'ensenyament es coneix com a SwafS i entén l'ensenyament com l'entrada a una comunitat de discurs (entre investigadors i docents) per poder arribar a la creació d'un coneixement a partir de la interacció de les diverses perspectives.

Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?

Em sento més identificada amb el SwafS (Science with and for Societies) perquè tal com ens exposa aquesta manera d'entendre l'ensenyament crec fermament que el coneixement es construeix essencialment a partir de la nostra interacció amb l'entorn que ens envolta. A banda d'això, també penso que no és tan important el resultat, sinó que és més crucial el procés que fem per tal d'adquirir aquest resultat.

Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

La metàfora del "rai" en aquest text, des del meu punt de vista, reflecteix com si tots col·laborem per aconseguir un coneixement, l'obtindrem sense cap problema, atès que aquest compromís per part de tothom per tal d'assolir-lo serà l'eina més potent que ens permetrà obtenir un bon resultat ("navegar").

Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"?

Quan els autors afirmen que "la innovació no és nova" crec que fan referència al fet que en el món de l'educació sempre hi ha hagut innovació perquè les escoles són un entorn canviant i de plena reestructuració on sempre estem reflexionant per poder trobar millores en l'àmbit educatiu.

Què és per a tu ser innovador?

Per a mi ser innovador vol dir saber adaptar-se a les noves circumstàncies que van sorgint en un entorn per tal de poder millorar, en aquest cas, la qualitat educativa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...