El
primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir
cadascuna d'elles breument amb una frase?
La primera manera d'entendre
l'ensenyament, segons el text, s'anomena SAWA que fa referència a aquell
ensenyament que té com a principal objectiu assolir uns determinats resultats,
és a dir, uns estàndards. En canvi, la segona manera d'entendre l'ensenyament
es coneix com a SwafS i entén l'ensenyament com l'entrada a una comunitat de
discurs (entre investigadors i docents) per poder arribar a la creació d'un
coneixement a partir de la interacció de les diverses perspectives.
Amb
quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
Em sento més identificada amb el SwafS
(Science with and for Societies) perquè tal com ens exposa aquesta manera
d'entendre l'ensenyament crec fermament que el coneixement es construeix
essencialment a partir de la nostra interacció amb l'entorn que ens envolta. A
banda d'això, també penso que no és tan important el resultat, sinó que és més
crucial el procés que fem per tal d'adquirir aquest resultat.
Quin
sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
La metàfora del "rai" en
aquest text, des del meu punt de vista, reflecteix com si tots col·laborem per
aconseguir un coneixement, l'obtindrem sense cap problema, atès que aquest
compromís per part de tothom per tal d'assolir-lo serà l'eina més potent que
ens permetrà obtenir un bon resultat ("navegar").
Què
creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és
nova"?
Quan els autors afirmen que "la
innovació no és nova" crec que fan referència al fet que en el món de
l'educació sempre hi ha hagut innovació perquè les escoles són un entorn
canviant i de plena reestructuració on sempre estem reflexionant per poder
trobar millores en l'àmbit educatiu.
Què
és per a tu ser innovador?
Per a mi ser innovador vol dir saber
adaptar-se a les noves circumstàncies que van sorgint en un entorn per tal de
poder millorar, en aquest cas, la qualitat educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada