D 1 “Pensem” | D2 “Filosofia” | D 3 “Què és ser amics?” | |
Preguntes | Totes les preguntes són obertes preguntant de diferents maneres què és pensar i com s'expressa. | Ha fet una pregunta oberta que seguidament ha anat reconduint el tema amb preguntes més tancades. En primer lloc, què és reflexionar, fins a demanar-los accions concretes que els determina si són petits o grans. | Primer ha fet una pregunta oberta, què són els amics?, i després ha anat concretant a partir de preguntes tancades, on els infants havien de pensar si aquelles persones les consideraven amigues o no. |
Respostes | Responen a través de paraules clau, fins que un d’ells a través dels gestos diu que és a través de la boca. | Hi ha molt poca participació i canviant de tema a través de les seves respostes. | Participen activament dient a qui consideren amics i els seus pares. |
Retorn | Tota resposta era vàlida i en tot cas retornava fent una altra pregunta a la resposta dels infants. | Hi havia poques respostes, de manera que opta per fer les preguntes apel·lant pel nom dels alumnes. | Seguia preguntant el perquè ho consideraven aquella persona amiga o no. |
Tema | Sé que penses perquè parles | Invisibilitat | Amistat i amor |
Reflexió posterior de les mestres | Li sorprèn la participació dels alumnes, de fet d’alumnes que no acostumen a fer-ho. | Arriba a la conclusió que la pregunta era massa abstracte per a ells i, per tant, no hi ha gaires respostes. | Observa que relacionen l’amistat i l’amor atès que de seguida apareixen a les seves respostes familiars i maneres d’estimar. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada