dimecres, 10 de maig del 2023

Tasca 5: Nens filòsofs

 


D 1

“Pensem”

D2

“Filosofia”

D 3

“Què és ser amics?”

Preguntes

Totes les preguntes són obertes preguntant de diferents maneres què és pensar i com s'expressa.

Ha fet una pregunta oberta que seguidament ha anat reconduint el tema amb preguntes més tancades. En primer lloc, què és reflexionar, fins a demanar-los accions concretes que els determina si són petits o grans.

Primer ha fet una pregunta oberta, què són els amics?, i després ha anat concretant a partir de preguntes tancades, on els infants havien de pensar si aquelles persones les consideraven amigues o no.

Respostes

Responen a través de paraules clau, fins que un d’ells a través dels gestos diu que és a través de la boca.

Hi ha molt poca participació i canviant de tema a través de les seves respostes.

Participen activament dient a qui consideren amics i els seus pares.

Retorn

Tota resposta era vàlida i en tot cas retornava fent una altra pregunta a la resposta dels infants.

Hi havia poques respostes, de manera que opta per fer les preguntes apel·lant pel nom dels alumnes.

Seguia preguntant el perquè ho consideraven aquella persona amiga o no.

Tema

Sé que penses perquè parles

Invisibilitat

Amistat i amor

Reflexió posterior de les mestres

Li sorprèn la participació dels alumnes, de fet d’alumnes que no acostumen a fer-ho.

Arriba a la conclusió que la pregunta era massa abstracte per a ells i, per tant, no hi ha gaires respostes. 

Observa que relacionen l’amistat i l’amor atès que de seguida apareixen a les seves respostes familiars i maneres d’estimar. 



Font: https://agora.xtec.cat/ceipjoanotalisanda/general/el-nen-petit-ens-fa-creixer/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...