TASCA 5: NENS FILÒSOFS
D1. Pensar | D2. Filosofia | D3. Què és un amic? | |
Preguntes | Preguntes obertes i abstractes. Preguntes complexes, però breus. | Preguntes més senzilles i concises. Després fa preguntes més llargues i enrevessades per a ells. | Preguntes concretes i fàcils de respondre, ja que els infants tenen models a casa i són temes familiars. |
Respostes | Concises, concretes, paraules clau amb nivell i coneixement sobre el que deien. | No rep cap resposta dels infants. Una nena li respon amb el que ella considera, encara que no tenia “relació” amb el tema. | Respostes concretes en les quals mostraven allò que la mestra els deia. Buscaven la relació entre la seva resposta i la nova pregunta formulada per la mestra. Molta participació dels infants. |
Retorn | Estirava i la conversa en funció de les respostes. Molta connexió de les respostes amb les seves preguntes. | Intenta reformular les seves preguntes per millorar la comprensió dels infants, però no ho aconsegueix. Tot i això, la nena que fa l’aportació tampoc no l’aprofita per reconduir la conversa. No deixava temps per pensar i omplia els silencis amb més preguntes. | La mestra fa preguntes en funció de les respostes dels infants per tal que hi reflexionin i busquin les similituds i les diferències entre cadascun dels conceptes esmentats a continuació. |
Tema | Què és pensar i com ho fem? Tema abstracte que es concreta amb uns elements visibles. | Què és la filosofia i què no podien fer ells ara que sí que poguessin fer més endavant. Tema abstracte que no es pot relacionar amb elements visibles. | Han tractat la diferència entre un amic/ga, un xicot/a i un germà/ana. |
Reflexió positiva de les mestres | Primera sessió de filosofia introductòria. Les famílies estaven expectants. Molta participació dels infants, entenien allò que se’ls preguntava i, per tant, feien bones respostes. | La mestra no ha aconseguit la participació dels infants i quan parla amb l’altra mestra tampoc no dona solucions. La mestra tenia unes altes expectatives de la sessió anterior i quan acaba aquesta sessió surt una mica decebuda. | Ens ha sembla tmolt interessant la conversa entre els infants i la mestra. Hi havia molta connexió i fluïdesa entre els infants i la mestra. Les intervencions de la mestra a partir de les respostes dels infants, son un exemple a seguir, ja que estira del fil i parteix de les seves aportacions. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada