dimecres, 10 de maig del 2023

TASCA 5: NENS FILÒSOFS

 TASCA 5: NENS FILÒSOFS


D1. Pensar 

D2. Filosofia

D3. Què és un amic?

Preguntes

Preguntes obertes i abstractes. Preguntes complexes, però breus. 


Preguntes més senzilles i concises. Després fa preguntes més llargues i enrevessades per a ells. 

Preguntes concretes i fàcils de respondre, ja que els infants tenen models a casa i són temes familiars.  

Respostes

Concises, concretes, paraules clau amb nivell i coneixement sobre el que deien.

No rep cap resposta dels infants. Una nena li respon amb el que ella considera, encara que no tenia “relació” amb el tema.

Respostes concretes en les quals mostraven allò que la mestra els deia. Buscaven la relació entre la seva resposta i la nova pregunta formulada per la mestra. Molta participació dels infants.

Retorn

Estirava i   la conversa en funció de les respostes. Molta connexió de les respostes amb les seves preguntes. 

Intenta reformular les seves preguntes per millorar la comprensió dels infants, però no ho aconsegueix. Tot i això, la nena que fa l’aportació tampoc no l’aprofita per reconduir la conversa.  


No deixava temps per pensar i omplia els silencis amb més preguntes. 

La mestra fa preguntes en funció de les respostes dels infants per tal que hi reflexionin i busquin les similituds i les diferències entre cadascun dels conceptes esmentats a continuació.

Tema

Què és pensar i com ho fem? Tema abstracte que es concreta amb uns elements visibles. 

Què és la filosofia i què no podien fer ells ara que sí que poguessin fer més endavant. Tema abstracte que no es pot relacionar amb elements visibles. 

Han tractat la diferència entre un amic/ga, un xicot/a i un germà/ana.

Reflexió positiva de les mestres

Primera sessió de filosofia introductòria. Les famílies estaven expectants. Molta participació dels infants, entenien allò que se’ls preguntava i, per tant, feien bones respostes. 

La mestra no ha aconseguit la participació dels infants i quan parla amb l’altra mestra tampoc no dona solucions. La mestra tenia unes altes expectatives de la sessió anterior i quan acaba aquesta sessió surt una mica decebuda. 

Ens ha sembla tmolt interessant la conversa entre els infants i la mestra. Hi havia molta connexió i fluïdesa entre els infants i la mestra. Les intervencions de la mestra a partir de les respostes dels infants, son un exemple a seguir, ja que estira del fil i parteix de les seves aportacions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...