dimarts, 9 de maig del 2023

TASCA 5. Nens filòsofs



D1

“Pensar” 

D2 

“Filosofia”

D3

“Què és un amic?”

Preguntes

Com sé que estàs pensant?

Què és la filosofia?

Què és un amic?

Respostes

“Para que salgan”

(les paraules)

Parlar, reflexionar i pensar.

Parlen sobre que saben dels amics segons el que ells i elles han viscut. 

Retorn

La idea es continuar fent preguntes fins que els infants s’adonin que perquè surtin els pensaments cal parlar. Els ajuda a concretar millor la seva resposta. 

Continua fent preguntes, i va anomenant als infants pel seu nom amb l’objectiu que aquests participin.

Els convida a parlar sobre el tema a partir de les seves experiències personals. 

Tema

Pensar

Filosofia

Amistat

Reflexió posterior de les mestres

Ha anat molt bé, els infants han estat molt participatius. S’adona que tots els infants saben que quan una persona pensa no es pot veure de manera visual. 

Després de l’èxit de la primera sessió, ha estat molt desestabilitzador per la mestra, ja que els infants no deien res i no contestaven les preguntes de la mestra. No sabien què dir quan ha preguntat si hi ha coses que ara no poden fer, però que podran fer en un temps.

Ha anat molt bé, els infants han estat molt participatius, probablement perquè coneixien el tema que s’havia proposat i, per tant, tenien coses a afegir. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...