dimarts, 9 de maig del 2023

TASCA 5 - NENS FILÒSOFS

 




Diàleg 1 - “Pensar i parlar”

Diàleg 2 - “La filosofia”

Diàleg 3 - “Què és un amic?”

Preguntes

1. Què tens al cap?

2. Què fem amb el cap?

3. Quan pensem, es nota? Es veu?

4. Com se en què penses?



1.Què signfica fer filosofia?

2. Sou adults o nens?

3. Els adults podem fer coses que vosaltres no podeu?

4. Hi ha coses que ara no podeu fer però que si ho podreu fer més tard?

1.Què és un amic?

2. Els amics se’ls estima com a les parelles?

3. La mama és una amiga?

4. Els amics poden enfadar-se?

Respostes

1.Una memòria. Un papa i una mama.

2. Fer funcionar la memòria. Pensar. Reflexionar

3. No es veu

4. Cal obrir la boca perquè surtin, parlant

1.Parlar, reflexionar i pensar.

2. Nens, per que som petits i els pares són grans. 

3. El papa pot fer fotos, jo no perquè no sóc prou gran

4. -no hi ha resposta-

1. Ells son amics perquè de vegades s’agafen de la mà.

2. No, els amics son per jugar i les parelles per donar-se petons a la boca. Es casen. 

3. La mama em fa petons a la boca..

4. Discutim entre els amics, però no dura sempre. 


Retorn

La mestra repeteix les respostes dels infants, mostrant interès a les seves aportacions i aplicant noves preguntes per a ells i elles.

Les preguntes les va adaptant a allò que van responent els infants.

La mestra repeteix les respostes dels infants, mostrant interès. Les pregunta que fa, no estan tan lligades al que ells van responent i tampoc són tan significatives per als infants.

La mestra va fent preguntes als infants a mesura que ells van responent. Els hi fa preguntes per poder expressar millor allò que pensen i arribar a una conclusió. 

Tema

Pensar i parlar

La filosofia

L’amistat

Reflexió posterior de les mestres

La mestra s’ha sorprès amb la sessió que han fet. Ha tingut bastantes respostes dels infants, i la seva participació ha estat activa. Alguns infants s’ajudaven a expressar amb senyals. 

Ha estat desestabilitzat, no ha pogut treure informació dels infants, ells no han pogut seguir el fil del tema, s’han quedat en blanc.

Ha pogut obtenir respostes i reflexions dels infants. Els nens i nenes estaven més implicats en el tema, perquè tenen més referències del seu dia a dia, poden explicar més coses personals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...