Diàleg 1 - “Pensar i parlar” | Diàleg 2 - “La filosofia” | Diàleg 3 - “Què és un amic?” | |
Preguntes | 1. Què tens al cap? 2. Què fem amb el cap? 3. Quan pensem, es nota? Es veu? 4. Com se en què penses? | 1.Què signfica fer filosofia? 2. Sou adults o nens? 3. Els adults podem fer coses que vosaltres no podeu? 4. Hi ha coses que ara no podeu fer però que si ho podreu fer més tard? | 1.Què és un amic? 2. Els amics se’ls estima com a les parelles? 3. La mama és una amiga? 4. Els amics poden enfadar-se? |
Respostes | 1.Una memòria. Un papa i una mama. 2. Fer funcionar la memòria. Pensar. Reflexionar 3. No es veu 4. Cal obrir la boca perquè surtin, parlant | 1.Parlar, reflexionar i pensar. 2. Nens, per que som petits i els pares són grans. 3. El papa pot fer fotos, jo no perquè no sóc prou gran 4. -no hi ha resposta- | 1. Ells son amics perquè de vegades s’agafen de la mà. 2. No, els amics son per jugar i les parelles per donar-se petons a la boca. Es casen. 3. La mama em fa petons a la boca.. 4. Discutim entre els amics, però no dura sempre. |
Retorn | La mestra repeteix les respostes dels infants, mostrant interès a les seves aportacions i aplicant noves preguntes per a ells i elles. Les preguntes les va adaptant a allò que van responent els infants. | La mestra repeteix les respostes dels infants, mostrant interès. Les pregunta que fa, no estan tan lligades al que ells van responent i tampoc són tan significatives per als infants. | La mestra va fent preguntes als infants a mesura que ells van responent. Els hi fa preguntes per poder expressar millor allò que pensen i arribar a una conclusió. |
Tema | Pensar i parlar | La filosofia | L’amistat |
Reflexió posterior de les mestres | La mestra s’ha sorprès amb la sessió que han fet. Ha tingut bastantes respostes dels infants, i la seva participació ha estat activa. Alguns infants s’ajudaven a expressar amb senyals. | Ha estat desestabilitzat, no ha pogut treure informació dels infants, ells no han pogut seguir el fil del tema, s’han quedat en blanc. | Ha pogut obtenir respostes i reflexions dels infants. Els nens i nenes estaven més implicats en el tema, perquè tenen més referències del seu dia a dia, poden explicar més coses personals. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada