dimecres, 31 de maig del 2023

TASCA 5C. LLEGIR EN FAMÍLIA


Font: https://cooperativa.abacus.coop/ca/comunitats/comunitat-cultural/coneixement-compartit-cultural/llegir-en-familia-crea-infants-lectors/

L’article “Llegir en família” de l’autora Gema Paniagua, ens parla sobre la importància de la lectura en família i sobre com s’ha de fer per fer-ho bé, no de qualsevol manera ni de pressa i corrents. 

Així, s’alenta a les mares i als pares a establir una estona de lectura compartida dins de la seva rutina, de manera que aquesta estona s’adapti a les circumstàncies personals de cada llar i no limitant-la a la lectura de contes i llibres. 

D’aquesta manera es facilita que sigui un moment viscut amb més consciència i de manera tranquil·la i relaxada.


Es vetlla perquè tingui aquestes condicions amb el motiu de canviar la concepció de la lectura com a quelcom de l’escola, avorrit i seriós. Fent-ho els hi ajudarem a motivar-se més per l’activitat que s’estigui fent i, conseqüentment, a que prenguin una postura positiva davant la lectura i tot el que comporta. 


Pel que fa a la meva experiència personal, vull parlar sobre el que vaig experimentar jo de petita. Jo des de sempre he viscut amb la meva mare, i des de ben petita ella ha tractat d’inculcar-me el gust per la lectura. 

En primer lloc, començava amb lo típic, em regalaven contes i els llegíem juntes. Després, va començar a crear moments en que ella també llegia i em feia com de model, per a que veiés que ella també ho feia i que era realment positiu. De seguida, per mi mateixa, vaig començar a agafar els meus contes que tenia i a intentar llegir-los, també amb el suport que em donaven a l’escola. 

Quan vaig aprendre a llegir, gràcies al que feia la meva mare i a les mestres, la meva mare i jo vam crear espais de lectura en que ambdues llegíem. 


Gràcies al que va començar a fer la meva mare, a l’actuació de l’escola i, també, gràcies a la meva disposició, vaig establir una relació molt positiva amb la lectura que encara segueix present a la meva vida i que m’ha facilitat comprendre millor el que llegeixo i adquirir més vocabulari. 


Per tant, crec que l’actuació de les famílies és vital perquè els infants s’apropin a la lectura, ja que encara que l’escola ho promogui, és un treball que inclou a ambdós, on no només té lloc l’escola. 


Com a pregunta que li faria a l’autora: Com actuaries davant una família que es mostra contrària a participar en aquesta tasca?


Paraules clau: lectura, família, lectura compartida, competència lingüística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...