dimecres, 31 de maig del 2023

LECTURA 6B “L’art de conversar: Escoltar, parlar i compartir a la rotllana”

  1. Breu resum de la lectura

La sisena lectura, anomenada “L’art de conversar - escoltar, parlar i compartir a la rotllana”, tracta sobre la rotllana per poder comunicar, conversar i dialogar en l’àmbit de l’educació, concretament en Educació Infantil. M. Teresa Sogas se centra en la descripció de la rotllana com a una estructura organitzativa de l’aula que permet recollir les veus i presències tant dels infants, com dels mestres i les famílies, i que ajuda a aprendre, créixer i ser.

L’autora recalca que la rotllana permet la lliure expressió mitjançant les aportacions espontànies dels infants. Aquesta informació ens la transmet a través de petites explicacions de situacions determinades d’infants que es troba a l’aula, tot observant-les i analitzant-les.

A més, recalca el fet que, com a docents, donem reconeixement als infants, els fem sentir escoltats (a través de la mirada, el somriure, la paraula, la proximitat, el contacte, entre d’altres), els donem un espai i temps per poder recollir, els acompanyem, permetem compartir experiències i pensaments dels infants, practiquem l’escolta activa, reconeguem i respectem els diferents ritmes i necessitats dels infants, permetem l’espontaneïtat i el desig de compartir experiències o paraules, entre molts altres aspectes que destaca. 


  1. Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor

La meva pregunta va enfocada a poder saber si seria interessant barrejar edats dins de la rotllana, de forma a poder compartir les experiències a través de punts de vista diferents.


  1. Comentari personal

Considero que aquest text és important, ja que sovint tendim a treure importància a una activitat com la rotllana, però cal saber que aquest permet la comunicació i el diàleg i és molt positiu per l’intercanvi de paraules o experiències entre iguals (infant a infant) i entre l’infant i l’adult. També m’ha agradat que l’autora compartís els aspectes més importants que un o una docent ha de tenir en compte a l’hora de dur a terme una rotllana, fet que considero que aplicaré a l’hora de ser mestra. Finalment, em quedo amb un aspecte mencionat al llarg del text: cal respectar i escoltar a l’infant.



  1. Imatge + Enllaç amb la font de la imatge

Font: https://agora.xtec.cat/ceiplesmuralles/wp-content/uploads/usu1617/2017/12/rotllana.png 


  1. Seleccionar entre tres-cinc paraules clau del text

  • Conversar

  • Compartir

  • Escoltar

  • Respectar

  • Dialogar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...