dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6: Els ratolins cecs

 TASCA 6: Els ratolins cecs


Llegeix aquest diàleg sobre la lectura interpretativa conjunta d'un conte. 

1) Fes el recompte de torns

La mestra parla 18 torns, en canvi, els alumnes parlen 26. 

Aquests estan repartits entre: Raul: 1; Marta: 4; Yunan: 3; Marcos: 3; Helena: 4; Carla: 3; Miguel: 2; Roberto: 2; María: 1; Marta: 2; Javier: 2.

En total, hi ha 46 torns. 

Considerem que la repartició entre els torns està bé, ja que els infants tenen molts més torns que la mestra. 

Hi ha alguns alumnes que tenen més intervencions que d’altres, però per norma general els alumnes poden veure que aquest és un espai on poden intervenir, perquè encara que hi hagi alumnes que només ho fan un cop, ells saben que poden compartir el que pensen. 


2) Busca exemples de:

  • la mestra recollint aportacions

Ah, sí, ¿cómo lo sabes, Marcos?

Es un personaje de una historia que todos conocemos. 

Es un personaje de una historia que todos conocemos. 

¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?

  • la mestra reconduint idees

Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?

Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones.

¿Cuántos ratones hay? Vamos a contarlos.

¿Empezamos a leerlo?

  • infants aportant idees a un mateix tema

Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno. 

Roberto: Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño.

Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez


  • aportacions que no queden recollides a la conversa general

Yunan: Yo no lo conozco…

  • mestra començant un tema nou

¿Conocéis los animales de la portada?

¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?

Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?

¿De qué puede tratar? ¿Qué esperáis que nos cuente este libro?

  • nen o nena començant un tema nou 

Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?



Font: https://www.casadellibro.com/libro-set-ratolins-cecs/9788493684396/2780549



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...