TASCA 6: Els ratolins cecs
Llegeix aquest diàleg sobre la lectura interpretativa conjunta d'un conte.
1) Fes el recompte de torns
La mestra parla 18 torns, en canvi, els alumnes parlen 26.
Aquests estan repartits entre: Raul: 1; Marta: 4; Yunan: 3; Marcos: 3; Helena: 4; Carla: 3; Miguel: 2; Roberto: 2; María: 1; Marta: 2; Javier: 2.
En total, hi ha 46 torns.
Considerem que la repartició entre els torns està bé, ja que els infants tenen molts més torns que la mestra.
Hi ha alguns alumnes que tenen més intervencions que d’altres, però per norma general els alumnes poden veure que aquest és un espai on poden intervenir, perquè encara que hi hagi alumnes que només ho fan un cop, ells saben que poden compartir el que pensen.
2) Busca exemples de:
la mestra recollint aportacions
Ah, sí, ¿cómo lo sabes, Marcos?
Es un personaje de una historia que todos conocemos.
Es un personaje de una historia que todos conocemos.
¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?
la mestra reconduint idees
Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?
Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones.
¿Cuántos ratones hay? Vamos a contarlos.
¿Empezamos a leerlo?
infants aportant idees a un mateix tema
Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno.
Roberto: Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño.
Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez
aportacions que no queden recollides a la conversa general
Yunan: Yo no lo conozco…
mestra començant un tema nou
¿Conocéis los animales de la portada?
¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?
Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?
¿De qué puede tratar? ¿Qué esperáis que nos cuente este libro?
nen o nena començant un tema nou
Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada