TASCA 6: ELS RATOLINS CECS
Fes el recompte de torns
Maestra: 18
Helena, coro de niños: 4
Marcos, Yunan, Carla: 3
Marta, Miguel, Javier, Roberto: 2
Raúl, Maria: 1
Total alumnes: 27
Total torns: 45
En total hi ha 45 torns, dels quals 27 són dels alumnes i 18 de la mestra, per tant, podem concloure que els infants intervenen en la conversa i que tenen interès en el tema. La mestra vol reconduir la conversa o aclarir les aportacions que s’han anat fent. Hi ha algun alumne que només intervé una vegada, com el Raúl i d’altres han intervingut més, com l’Helena.
Busca exemples de:
La mestra recollint aportacions:
"Ah, si, ¿cómo lo sabes, Marcos?" → La mestra aprofita la intervenció d’un alumne que diu que els animals de la portada son cecs i li pregunta.
"Es un personaje de una historia que todos conocemos".
"¿Era este libro?"
"¿cuántos ratones hay? Vamos a contarlos".
La mestra reconduint idees:
"Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?"
"Es un personaje de una historia que todos conocemos".
"Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones".
Infants aportant idees a un mateix tema:
"Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno".
"Roberto: Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño".
"Helena: Veo oscuro".
"Carla: Oscuro como el negro".
Aportacions que no queden recollides a la conversa general:
"Yunan: Yo no lo conozco…"
Mestra començant un tema nou:
"¿Conocéis los animales de la portada?"
"¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?"
"Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?"
- Nen o nena començant un tema nou
"Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez".
"Miguel: un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada