dilluns, 15 de maig del 2023

Tasca 6: Els ratolins cecs

TASCA 6: ELS RATOLINS CECS

  1. Fes el recompte de torns

  • Maestra: 18

  • Helena, coro de niños: 4

  • Marcos, Yunan, Carla: 3

  • Marta, Miguel, Javier, Roberto: 2

  • Raúl, Maria: 1

  • Total alumnes: 27

  • Total torns: 45

En total hi ha 45 torns, dels quals 27 són dels alumnes i 18 de la mestra, per tant, podem concloure que els infants intervenen en la conversa i que tenen interès en el tema. La mestra vol reconduir la conversa o aclarir les aportacions que s’han anat fent. Hi ha algun alumne que només intervé una vegada, com el Raúl i d’altres han intervingut més, com l’Helena.

  1. Busca exemples de:

  • La mestra recollint aportacions: 

"Ah, si, ¿cómo lo sabes, Marcos?" → La mestra aprofita la intervenció d’un alumne que diu que els animals de la portada son cecs i li pregunta.

"Es un personaje de una historia que todos conocemos".

"¿Era este libro?"

"¿cuántos ratones hay? Vamos a contarlos".

  • La mestra reconduint idees: 

"Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?"

"Es un personaje de una historia que todos conocemos". 

"Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones". 

  • Infants aportant idees a un mateix tema:

  1. "Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno".

"Roberto: Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño".

  1. "Helena: Veo oscuro".

"Carla: Oscuro como el negro".

  • Aportacions que no queden recollides a la conversa general:

"Yunan: Yo no lo conozco…"

  • Mestra començant un tema nou: 

"¿Conocéis los animales de la portada?"

"¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?"

"Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?"

- Nen o nena començant un tema nou 

"Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez".

"Miguel: un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...