dilluns, 15 de maig del 2023

Tasca 6 - Els ratolins cecs.

TASCA 6. ELS RATOLINS CECS


1) Fes el recompte de torns:

En aquest diàleg hi ha un total de 18 intervencions per part de la mestra, mentre que els infants participen en 27 ocasions. En termes generals, és bastant equilibrada la participació entre tots els infants, un espai compartit. Així doncs, en total n’hi ha 45 intervencions a la conversa sencera (està força bé la distribució de torns). 


2) Busca exemples de:

- La mestra recollint aportacions: 

  • “¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?”

  • “Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores  podéis ver?”

- La mestra reconduint idees: 

  • Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones”. 

  • Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”. 

  • ¿Cuántos ratones hay? Vamos a contarlos”. 

- Infants aportant idees a un mateix tema: 

  • Maestra:“Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?”. 

Helena: “Recuerdo un libro con unos ratones que er sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno”. 

Roberto: “Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño”. 

- Aportacions que no queden recollides a la conversa general: 

Això pot passar en un moment donat, tot queda bastant integrat en el grup, però, en un moment concret en Yunan no coneix la història del ratoncito Pérez.

  • Yunan: Yo no lo conozco…  Queda un poco en el aire.

- Mestra començant un tema nou: 

  • “Conocéis los animales de la portada?”. 

  • “¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?”.

  • “Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?”. 

- Nen o nena començant un tema nou: 

  • Marcos: “Y son ciegos”. 

  • Miguel: “Un vecino de mi bloque es ciego, ¿tambiíen lo ve todo negro?”.

Font: https://gretel.cat/recomanacions-lij/set-ratolins-cecs/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...