dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6: Set ratolins cecs

 TASCA 6: Set ratolins cecs

1) Fes el recompte de torns:

Hi ha un total de 45 torns de paraula durant tota la conversa, 18 dels quals són de la mestra i 27 són dels infants. Pel que fa als infants, concretament, l’Helena és la nena que ha parlat més, intervenint en quatre ocasions; per contra, el Raúl i la María han participat només un cop cadascú. No obstant això, es tracta d’un diàleg en què les intervencions estan força equilibrades. En general, la conversa és molt participativa i fluïda.


2) Busca exemples de:

  • La mestra recollint aportacions

“Ah, sí, ¿Cómo lo sabes Marcos?”

“Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”

“¿Este ratón?”


  • La mestra reconduint idees

“Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”

“Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones”.


  • Infants aportant idees a un mateix tema

Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño

“A mi no me gusta que diga “siete” y dibuje solo seis”

“Nos contará cómo viven los siete ratones”

“Explicará que un ratón se ha perdido y lo buscan”


  • Aportacions que no queden recollides a la conversa general

“Yo no lo conozco…”


  • Mestra començant un tema nou

“¿Conocéis los animales de la portada?”

“Ahora vamos a cerrar los ojos, ¿Qué colores podéis ver?”

“¿Alguien conoce esta historia?”


  • Nen o nena començant un tema nou 

“Y son ciegos”

“Y la historia del ratoncito Pérez”

"Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?"



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...