TASCA 6: Set ratolins cecs
1) Fes el recompte de torns:
Hi ha un total de 45 torns de paraula durant tota la conversa, 18 dels quals són de la mestra i 27 són dels infants. Pel que fa als infants, concretament, l’Helena és la nena que ha parlat més, intervenint en quatre ocasions; per contra, el Raúl i la María han participat només un cop cadascú. No obstant això, es tracta d’un diàleg en què les intervencions estan força equilibrades. En general, la conversa és molt participativa i fluïda.
2) Busca exemples de:
La mestra recollint aportacions
“Ah, sí, ¿Cómo lo sabes Marcos?”
“Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”
“¿Este ratón?”
La mestra reconduint idees
“Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”
“Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones”.
Infants aportant idees a un mateix tema
“Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño”
“A mi no me gusta que diga “siete” y dibuje solo seis”
“Nos contará cómo viven los siete ratones”
“Explicará que un ratón se ha perdido y lo buscan”
Aportacions que no queden recollides a la conversa general
“Yo no lo conozco…”
Mestra començant un tema nou
“¿Conocéis los animales de la portada?”
“Ahora vamos a cerrar los ojos, ¿Qué colores podéis ver?”
“¿Alguien conoce esta historia?”
Nen o nena començant un tema nou
“Y son ciegos”
“Y la historia del ratoncito Pérez”
"Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada