dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6. Els ratolins cecs



1) Fes el recompte de torns: 

Hi ha 45 torns dels quals 18 són de la mestra i 27 dels infants. A partir d’aquestes dades observem que la docent ha invertit ⅓ de les intervencions a favor dels infants, és a dir, que no es compleix allò que se sol dir que ⅔ de la conversa recauen en el docent. Per tant, en general, ha sigut un intercanvi molt ric i participatiu. 

2) Busca exemples de:

- La mestra recollint aportacions

Maestra: ¿Conocéis los animales de la portada?

Maestra: ¿Alguien conoce la historia?

Maestra: ¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?

- La mestra reconduint idees

Maestra: Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?

Maestra: Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones

- Infants aportant idees a un mateix tema: 

Maestra: ¿Os gustan el título y la portada?

Marcos: A mi no me gusta que diga “siete” y dibuje solo seis. 

Marta: A mi sí, me gusta el color negro y dibuja la cola del que falta y eso me gusta. 

- Aportacions que no queden recollides a la conversa general

Yunan: Yo no lo conozco

- Mestra començant un tema nou

Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?

Maestra: ¿Alguien conoce esta historia?

Maestra: ¿Empezamos a leerlo?

- Nen o nena començant un tema nou 

Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?

Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...