TASCA 7: L’OBJECTE
L’objecte que vaig dur la classe passada va ser el fulard de l’Agrupament
Escola i Guia Mestral que porto en ell des de cinquè de primària. Vaig entrar
en el món de l’escoltisme quan tenia onze anys i encara hi continuo estant,
però de diferent manera. Quan vaig començar era un infant que no tenia gaire
idea del que tractava ser escola, però moltes de les meves amistats em van
suggerir entrar-hi i em van explicar en què consistia.
En el primer cau vaig decidir que l’escoltisme concordava molt amb els meus
gustos i valors, per aquest motiu vaig tenir clar que hi volia formar part. Quan
vaig entrar l’agrupament era petit, tots els infants de diferents edats estàvem
barrejats, però al llarg dels anys l’agrupament va anar creixent fins a l’actualitat
on hi ha més de 80 infants.
Al llarg de la meva trajectòria com escolta he anat passant per les
diferents unitats (grup dins l’agrupament d’una franja d’edat); Isards i
Gaseles, Ràngers i Noies Guia, Pioners i Caravel·les, Truc i Cap, l’actual, on
soc monitor dels més petits de l’agrupament.
Ser escolta, en la meva opinió, és un procés molt bonic on creixes com a
persona amb els diferents valors escoltes que t’aporta formar-hi part. El cau m’ha
ajudat a créixer com a persona, a expressar-me com soc en realitat, a fer noves
amistats amb gran estima i a valorar molt més les petites coses. Per aquest
motiu vaig dur el fulard a l’aula, ja que l’escoltisme m’ha ajudat molt i m’ha
fet créixer com a individu dins la societat. Un agrupament escolta no és únicament
un extraescolar, també és una família.
3 PARAULES:
- Valorar: En l’activitat cada alumne ha valorat un
aspecte, una persona, un record o un objecte de la seva vida que potser abans
de l’activitat no se n’havia adonat de lo important que era per ell o ella.
- Emocions: Al llarg de l’activitat va haver-hi
moltes emocions en cada explicació, ja que els records estan estretament
vinculats a les emocions. Els esdeveniments passats i les experiències poden
evocar emocions positives o negatives quan els recordem, com va succeir en l’activitat.
- Aprendre: En l’activitat va haver-hi un
aprenentatge, pel fet que els records ens permeten recordar les experiències
passades i aprendre d'elles. En recordar el que va succeir en el passat, podem
identificar el que va funcionar bé i el que no va funcionar, i utilitzar
aquesta informació per a prendre decisions en un futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada