dimecres, 17 de maig del 2023

TASCA 7: L’OBJECTE

 

TASCA 7: L’OBJECTE

L’objecte que vaig dur la classe passada va ser el fulard de l’Agrupament Escola i Guia Mestral que porto en ell des de cinquè de primària. Vaig entrar en el món de l’escoltisme quan tenia onze anys i encara hi continuo estant, però de diferent manera. Quan vaig començar era un infant que no tenia gaire idea del que tractava ser escola, però moltes de les meves amistats em van suggerir entrar-hi i em van explicar en què consistia.

En el primer cau vaig decidir que l’escoltisme concordava molt amb els meus gustos i valors, per aquest motiu vaig tenir clar que hi volia formar part. Quan vaig entrar l’agrupament era petit, tots els infants de diferents edats estàvem barrejats, però al llarg dels anys l’agrupament va anar creixent fins a l’actualitat on hi ha més de 80 infants.

Al llarg de la meva trajectòria com escolta he anat passant per les diferents unitats (grup dins l’agrupament d’una franja d’edat); Isards i Gaseles, Ràngers i Noies Guia, Pioners i Caravel·les, Truc i Cap, l’actual, on soc monitor dels més petits de l’agrupament.

Ser escolta, en la meva opinió, és un procés molt bonic on creixes com a persona amb els diferents valors escoltes que t’aporta formar-hi part. El cau m’ha ajudat a créixer com a persona, a expressar-me com soc en realitat, a fer noves amistats amb gran estima i a valorar molt més les petites coses. Per aquest motiu vaig dur el fulard a l’aula, ja que l’escoltisme m’ha ajudat molt i m’ha fet créixer com a individu dins la societat. Un agrupament escolta no és únicament un extraescolar, també és una família.

3 PARAULES:

-      Valorar: En l’activitat cada alumne ha valorat un aspecte, una persona, un record o un objecte de la seva vida que potser abans de l’activitat no se n’havia adonat de lo important que era per ell o ella.

-     Emocions: Al llarg de l’activitat va haver-hi moltes emocions en cada explicació, ja que els records estan estretament vinculats a les emocions. Els esdeveniments passats i les experiències poden evocar emocions positives o negatives quan els recordem, com va succeir en l’activitat.

-     Aprendre: En l’activitat va haver-hi un aprenentatge, pel fet que els records ens permeten recordar les experiències passades i aprendre d'elles. En recordar el que va succeir en el passat, podem identificar el que va funcionar bé i el que no va funcionar, i utilitzar aquesta informació per a prendre decisions en un futur.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...