dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 8: INICIS DE LA CONVERSA - EL DIÀLEG A CASA

1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

    Mare: 12

    Ana: 13

    Pablo: 10

És una conversa molt equilibrada, l'adult s’afegeix a una conversa dels infants ,sense prendre el control sinó afegint-se. 

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

  • Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo. - la Madre a Pablo. 

  • Así cuando lleguen los caballeros podrán ver de lejos de quién es el castillo. - la Madre a Pablo (y Ana).

  • Pues sirve para mostrar quien vive dentro….voy a por él. - la Madre

  • Mira, Pablo ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma esta bandera roja .- la Madre

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

  • Pregunta: Madre: Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: “Ana, ¿te puedo ayudar?”. 

  • Respuesta: Pablo: Ayudá Nana

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

  • Madre: Mirad, hay cuatro banderas, ¿cuál os gusta más? - a Pablo y Ana. 

  • Madre: Mira, Pablo ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma esta bandera roja .- la Madre

  • Madre: (Respon i regula a la vegada): Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo. - la Madre a Pablo. 

  • Ana: No..Pablo aquí, aquí arriba, ya está. (Regula l’acció del germà). 

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials. -> En aquest cas es veu sovint a mans de la mare. 

  • Pregunta: Pablo: A poné

  • Respuesta: Madre: ¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas….¿Cuál os gusta más?

  • Madre: Ayúdale tú, ya verás. Mira Pablo, te ayuda tu hermana. 

  • Madre: Mira, Pablo te pide permiso. Dile: Ana, ¿te puedo ayudar? Que me gusta jugar contigo..(la mare gestiona la interacció dels germans). 

  • Madre: Mira, Pablo ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma esta bandera roja.

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

  • Ana: Pero, ¿para qué es una banera? 

  • Madre: Bandera. (com es pronuncia la paraula).

  • Ana:¡Ayyy! Lo ha dompido todo.

  • Madre: Hombre no, no lo ha roto todo…

Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"?

Degut a que els infants estan acostumats a sentir que acaben amb “ido la majoria de verbs en perfet d’indicatiu: dormido, comido, salido, etc. Al trobar-se amb verbs nous, acostumen a confondre’s i conjugar els verbs com a ells els hi “sembla”. 

https://www.jugaia.com/es/tipo-de-juguete/construccion-y-manipulacion/juguetes-bloques-y-construcciones/juego-construccion-castillo-miniland



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...