Tasca 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa
1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Mare: 12
Pablo: 9
Ana: 13
TOTAL: 34
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
- La mare s'adreça a la seva filla per tal d'explicar-li perquè serveix la bandera.
- La mare d'adreça al seu fill Pablo per preguntar-li si vol posar la bandera o no i a més, li diu que la bandera és de color vermell.
- La mare s'adreça al Pablo per dir-li que la seva germana el pot ajudar a col·locar la peça.
- La mare s'adreça a l'Ana i al Pablo per preguntar-los si els ajuda a col·locar la bandera.
- La fiilla li diu a la mare que, que és una "banera" i la mare s'adreça a ella per corregirli i dir-li que és diu "bandera i no banera."
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.
Ana: "(impide de nuevo el acceso). ¡Pero no! Es un castillo.
Madre: "Así cuando lleguen los caballeros podran ver desde lejos de quién es el castillo."
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
Madre: "¡Anda! Si que es bonita...Mira, Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma, toma esta bandera roja.
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Madre: "Ayúdale tú, ya verás. Mira Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído."
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
Madre: "Venga, ponédlo. ¿Os ayudo yo?"
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
Ana: "Pero ¿Para que es la banera?"
Madre: "Bandera."
3. Quines estratègies d'interacció segueix?
3.1. Sobreinterpretació
3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa
3.3. Imitació idèntica
3.4. Expansió
3.5. Reformulació
3.6. Correcció: implícita /explícita
3.7. Substitució instructiva
3.8. Encadenament
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada