dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa

 Tasca 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa

1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Mare: 12 

Pablo: 9

Ana: 13

TOTAL: 34

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

  • La mare s'adreça a la seva filla per tal d'explicar-li perquè serveix la bandera. 
  • La mare d'adreça al seu fill Pablo per preguntar-li si vol posar la bandera o no i a més, li diu que la bandera és de color vermell. 
  • La mare s'adreça al Pablo per dir-li que la seva germana el pot ajudar a col·locar la peça. 
  • La mare s'adreça a l'Ana i al Pablo per preguntar-los si els ajuda a col·locar la bandera. 
  • La fiilla li diu a la mare que, que és una "banera" i la mare s'adreça a ella per corregirli i dir-li que és diu "bandera i no banera."

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

Ana: "(impide de nuevo el acceso). ¡Pero no! Es un castillo.

Madre: "Así cuando lleguen los caballeros podran ver desde lejos de quién es el castillo."

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

Madre: "¡Anda! Si que es bonita...Mira, Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma, toma esta bandera roja. 

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

Madre: "Ayúdale tú, ya verás. Mira Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído."

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

Madre: "Venga, ponédlo. ¿Os ayudo yo?"

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

Ana: "Pero ¿Para que es la banera?"

Madre: "Bandera."

3. Quines estratègies d'interacció segueix?

3.1. Sobreinterpretació 

3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa

3.3. Imitació idèntica

3.4. Expansió

3.5. Reformulació

3.6. Correcció: implícita /explícita

3.7. Substitució instructiva

3.8. Encadenament


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...