1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
En total hi ha 34 torns distribuïts de la
següent manera:
-
ANA: 13
-
PABRLO: 9
-
MARE: 12
L’Ana porta la veu cantant, però és un
intercanvi bastant equilibrat. La mare s’afegeix a la conversa, però no pren el
control d’aquesta.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva
intervenció?
2.1. INFORMAR
- Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dona mostres de
rebre la informació aportada.
Madre: “Pues sirve para mostrar quien vive dentro…
Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la
biblioteca ayer, mira, voy a por él.”
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ
- Rebre informació verbal sota requeriment.
Madre: “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas… ¿Cuál os
gusta más?”
2.3. REGULAR
L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor
escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Madre: “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede
estar encima de una torre del castillo.”
Ana: “No… Pablo, aquí. Aquí adiba. Ya está.”
2.4. GESTIÓ DE
LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses
situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors
socials.
Madre: “Sí, mira, Pablo te pide permiso.
Dile: “Ana, ¿te puedo ayudar?”.”
2.5.
METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o
a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes
no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats
lingüístiques.
Ana: “Pero ¿para qué es la banera?”
Madre: “Bandera”
Ana: “Banera”
Pablo: “¿Nanera?”
Ana: “¡Ayyy! Lo ha rompido todo.”
Madre: “Hombre, no, no lo ha roto todo…”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada