dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 8. Inicis de la conversa - Diàleg a casa


1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Mare: 12 torns
Ana: 13 torns

Pablo: 9 torns

La veu cantant és l'Ana. Tanmateix, la conversa és força equilibrada, ja que l’adult es reté i simplement s’afegeix a la conversa, acompanyant-la.


2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR → Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada. 

  • Exemple: (Madre) “Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”


2.2. OBTENIR INFORMACIÓ → Rebre informació verbal sota requeriment.

  • Exemple: (Madre) “Hay cuatro banderas… ¿Cuál os gusta más?”


2.3. REGULAR L’ACCIÓ → Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

  • Exemple: (Madre) “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas … ¿Cuál os gusta más?”

  • Exemple: (Madre) “Hombre no, no lo ha roto todo… Se ha caído una pieza nada más.”

  • Exemple: (Madre) “Mira, Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí?”

  • Exemple: (Ana) “Noo… Pablo aquí. Aquí adiba. Ya está.”


2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS → Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

  • Exemple: (Madre) “Dile, ¿Ana te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo.”

  • Exemple: (Madre) “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre de un castillo.”

  • Exemple: (Madre) “Ayúdale tú, ya verás. Mira. Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído”


2.5. METALINGÜÍSTICA → Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

  • Exemple: (Ana): “Pero, ¿Para que es la banera?”

  (Madre): “Bandera.”

  (Ana): “Banera.”

  (Pablo): “¿Nanera?”

  • Exemple: (Ana): “Lo ha dompido todo”

   (Madre): “Hombre no, no lo ha roto todo… Se ha caído una pieza nada más”

  • Exemple: (Ana): “Mira, mi castillo. Tiene tes todes

    (Madre): “Es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo”



2.1. Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"?

Hi ha un error gramatical en la paraula "rompido", ja que la conjugació del verb "romper" no es correcta. Els verbs acostumen a tenir el participi amb la terminació "-ido". És així que els infants tendeixen a aplicar aquesta regularitat a tots els verbs, sense tenir en compte que alguns varien i, per tant, son irregulars.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...