Recompte
de torns |
34 torns en total Mare: 12 torns Infants: 22 torns (9 del Pablo i 13 de
l’Ana) És un intercanvi bastant equilibrat. |
||
Funcions
de les intervencions |
|||
Informar |
Aportar informació
verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació
aportada. |
Madre:
“Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.” |
Madre: “Pues sirve
para mostrar quién vive dentro... Los castillos tenían banderes. Como en la
portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.” |
Obtenir
informació |
Rebre
informació verbal sota requeriment. |
Madre: “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas…
¿Cuál os gusta más?” |
|
Regular
l’acció |
Regular o
controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura
que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre. |
Madre:” Sí, mira. Pablo te pide permiso.
Dile “Ana, ¿te puedo ayudar? Pablo: Ayudá Nana. Madre: Así…, dile: “Te puedo ayudar?, que
me gusta jugar contigo”. Pablo: Totigo” |
Madre: “Hombre,
no, no lo ha roto todo... Se ha caído una pieza nada más.” |
Gestió
de la comunicació i fórmules socials |
Participar
activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents
contexts i interlocutors socials. |
Madre: “
¡Anda! Sí que es bonita... Mira, Pablo, ¿quieres poner major esta de aquí? Toma,
toma est abandera roja.” |
Madre: “Así...
dile : “¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo” |
Metalingüística |
Utilitzar
el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis
simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals,
literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats
lingüístiques. |
Ana: “Pero
¿para qué es la banera? Madre:
Bandera” |
Ana: “¡Ayyyy!
Lo ha dompido todo. Madre: Hombre,
no, no lo ha roto todo...Se ha caído una pieza nada más. Mira, vamos a
pedirle que la ponga él con mnucho cuidado y asi aprende” |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada