dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 8

  Tasca 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa

1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Mare: 12 

Ana: 13

Pablo: 9

Distribució de torns equitativa on la mare fa de mediadora entre el petit conflicto que sorgeix del joc entre els germans. Pablo és el que parla menys en la conversa, potser perquè és qui domina menys el llenguatge.

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

Madre: "Así cuando lleguen los caballeros podran ver desde lejos de quién es el castillo."

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

Madre: “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas… ¿Cuál os gusta más?”

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

Madre: Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: “Ana, ¿te puedo ayudar?”. 

Pablo: Ayudá Nana

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

Madre: “Así… dile: “¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo.”

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

Ana: “Para qué es la banera?; Madre: “Bandera”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...