1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Total: 35 torns
Mare: 12 torns
Fills: 23 torns
Pablo: 10 torns
Anna: 13 torns
En aquest diàleg entre una mare i els seus dos fills, es pot veure que el nombre d’intervencions està igualat, ja que cadascun d’ells, més o menys té el mateix nombre d’intervencions. El Pablo, que és el més petit de tots, és el que menys intervencions fa durant el diàleg, tot i així no varia gaire amb la seva mare ni amb la seva germana.
El diàleg està equilibrat.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.
Ana (mirando las piezas): ¿Pero para que es la banera?
Madre: Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas (...)
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
Ana (mirando las piezas): ¿Pero para que es la banera?
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Madre: Si, mira. Pablo te pide permiso. Dile: “ Ana, ¿te puedo ayudar?”.
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
Madre: Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: ‘Ana, ¿te puedo ayudar?’
Pablo:( Mirando a su madre). Ayudá Nana.
Madre: Asi…, dile: ‘¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo’
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
Exemple 1
Pablo: Lo ha dompido todo
Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo…
Exemple 2
Ana: ¿para que es la banera?
Madre: bandera
3. Quines estratègies d'interacció segueix?
3.1. Sobreinterpretació:
Pablo: illo → castillo
3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa:
Pablo: Pone Pablo
Madre: Anda si, que bonita Pablo → elogia la intervenció
3.5. Reformulació
Ana: Lo ha dompido todo
Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada