dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8 Inicis de la conversa - diàleg a casa


1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Total: 35 torns

  • Mare: 12 torns

  • Fills: 23 torns

    • Pablo: 10 torns

    • Anna: 13 torns

En aquest diàleg entre una mare i els seus dos fills, es pot veure que el nombre d’intervencions està igualat, ja que cadascun d’ells, més o menys té el mateix nombre d’intervencions. El Pablo, que és el més petit de tots, és el que menys intervencions fa durant el diàleg, tot i així no varia gaire amb la seva mare ni amb la seva germana. 

El diàleg està equilibrat. 


2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

  • Ana (mirando las piezas): ¿Pero para que es la banera?

  • Madre: Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas (...)


2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

  • Ana (mirando las piezas): ¿Pero para que es la banera?


2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

  • Madre: Si, mira. Pablo te pide permiso. Dile: “ Ana, ¿te puedo ayudar?”. 


2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

  • Madre: Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: ‘Ana, ¿te puedo ayudar?’

  • Pablo:( Mirando a su madre). Ayudá Nana.

  • Madre: Asi…, dile: ‘¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo’


2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques. 

Exemple 1

  • Pablo: Lo ha dompido todo

  • Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo…

Exemple 2

  • Ana: ¿para que es la banera?

  • Madre: bandera


3. Quines estratègies d'interacció segueix?

3.1. Sobreinterpretació:

  • Pablo: illo → castillo


3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa: 

  • Pablo: Pone Pablo

  • Madre: Anda si, que bonita Pablo → elogia la intervenció 


3.5. Reformulació

  • Ana: Lo ha dompido todo

  • Madre: Hombre, no, no lo ha roto todo…



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...