Tasca 8 Inicis de la conversa - diàleg a casa
1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Mare: 12
Pablo: 10
Ana: 13
Analitzant la situació ens adonem que la mare té al voltant d’⅓ de participació en la conversa. Per tant, hi ha molt més protagonisme per part dels infants, la qual cosa els permet expressar-se amb llibertat. A més, les intervencions entre germans són bastant igualitàries i es respecten els torns de paraula.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
L’adult s’adreça als dos infants, el Pablo i l’Ana, i la intervenció de l’adult té diverses funcions:
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.
Exemple:
Madre: “Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”
Ana: “Me gusta más esa doja.”
Pablo: “Pone Pabo.”
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
Exemple:
Madre: “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas… ¿Cuál os gusta más?”
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Exemple:
Madre: “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.”
Madre: “Mira Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí?”
Ana: “Pablo, aquí, Aquí abida.”
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
Exemple:
Madre: “Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: ‘Ana, ¿te puedo ayudar?’ “
Pablo: “(Mirando a su madre). Ayudá Nana.”
Madre: “Asi…, dile: ‘¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo’ “
Exemple clar de fórmula social: tradueix el que esta passant, el germà petit li agrada jugar amb la germana.
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
Exemple:
Ana: “Pero ¿para qué es la banera?”
Madre: “Bandera”
Ana: “¿Nanera?”
Pablo: “Nanera”
Exemple:
Ana: “¡Ayyyy! Lo ha dompido todo”
Madre: “Hombre, no, no lo ha roto todo.”
3. Quines estratègies d'interacció segueix?
3.1. Sobreinterpretació
3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa
3.3. Imitació idèntica
3.4. Expansió
3.5. Reformulació
3.6. Correcció: implícita /explícita
3.7. Substitució instructiva
3.8. Encadenament
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada