dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8: Inicis de la conversa - Diàleg a casa

Tasca 8 Inicis de la conversa - diàleg a casa


1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Mare: 12

Pablo: 10

Ana: 13

Analitzant la situació ens adonem que la mare té al voltant d’⅓ de participació en la conversa. Per tant, hi ha molt més protagonisme per part dels infants, la qual cosa els permet expressar-se amb llibertat. A més, les intervencions entre germans són bastant igualitàries i es respecten els torns de paraula.


2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

L’adult s’adreça als dos infants, el Pablo i l’Ana, i la intervenció de l’adult té diverses funcions:

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

Exemple

Madre: “Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”

Ana: “Me gusta más esa doja.”

Pablo: “Pone Pabo.”

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

Exemple: 

Madre: “¡Espera! Mirad, hay cuatro banderas… ¿Cuál os gusta más?”

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

Exemple:

Madre: “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.”

Madre: “Mira Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí?”

Ana: “Pablo, aquí, Aquí abida.”

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

Exemple: 

Madre: “Sí, mira. Pablo te pide permiso. Dile: ‘Ana, ¿te puedo ayudar?’ “

Pablo: “(Mirando a su madre). Ayudá Nana.”

Madre: “Asi…, dile: ‘¿Te puedo ayudar? que me gusta jugar contigo’ “

Exemple clar de fórmula social: tradueix el que esta passant, el germà petit li agrada jugar amb la germana.

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques. 

Exemple:

Ana: “Pero ¿para qué es la banera?”

Madre: “Bandera”

Ana: “¿Nanera?”

Pablo: “Nanera”

Exemple:

Ana: “¡Ayyyy! Lo ha dompido todo”

Madre: “Hombre, no, no lo ha roto todo.”


3. Quines estratègies d'interacció segueix?

3.1. Sobreinterpretació

3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa

3.3. Imitació idèntica

3.4. Expansió

3.5. Reformulació

3.6. Correcció: implícita /explícita

3.7. Substitució instructiva

3.8. Encadenament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...