dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8 Inicis de la conversa - diàleg a casa

 1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

- Ana: 13 torns

- Pablo: 9 torns

- Mare: 12 torns

Podem observar que la conversa és bastant equilibrada i veiem com la persona adulta només s'acompla a la conversasense agafar protagonisme. La veu cantant és l'Anna.

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.


(Madre) “Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”


2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.


(Madre) “Hay cuatro banderas… ¿Cuál os gusta más?”


2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.


(Madre) “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.”

(Ana)“No… Pablo, aquí. Aquí adiba. Ya está.”


2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

(Madre) "Ayúdale tú, ya verás. Mira, Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído." 

(Madre) Pablo te pide permiso. Dile: Ana, ¿te puedo ayudar? Que me gusta jugar contigo”.


2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

(Ana) "Pero, ¿para qué es la banera? (Madre): Bandera (Ana): Banera (Pablo): ¿Nanera?  (Madre): Pues sirve para (…). "

(Ana) "¡Ayyyy! Lo ha dompido todo. (Madre) Hombre. no, no lo ha roto todo… (...)"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...