dimecres, 17 de maig del 2023

UNA EXPERIENCIA DE HUERTO ESCOLAR ECOLÓGICO

 UNA EXPERIENCIA DE HUERTO ESCOLAR ECOLÓGICO


3-5 PARAULES CLAU DEL TEXT

Hort escolar, cura de la naturalesa, experimentació, aprenentatge entre iguals.


SÍNTESI LECTURA

El fet de dur a terme a l'escola una proposta amb un hort ecològic per mitjà de grups mixtos i, a més a més, amb la participació de tot el claustre, proporciona als infants acostar-se a la realitat, és a dir, el fet de poder conèixer, respectar i tenir cura de la naturalesa, de ser conscients de les conseqüències negatives i irreversibles que ens poden portar en un futur certes actuacions dels éssers humans davant de la natura, les possibilitats artístiques, els hàbits nutricionals saludables, el treball en equip... A més a més, aquesta activitat permet que els infants es familiaritzin amb el vocabulari, les eines i les cures dels cultius per mitjà d'una educació ambiental de respecte del medi ambient entre d'altres.

Pel que fa a dur-ho a terme amb grups mixtos, és molt positiu atès que treballar amb iguals dona resultats molt més efectius i afavoreix també la cohesió del grup. Tanmateix, a l'hora de fer aquest recurs didàctic, treballen el llenguatge oral per mitjà d'exposicions a l'aula on expliquen el que han fet aquell dia a l'hort.

Aquesta activitat, com la duen a terme tots els membres de la comunitat educativa,  s'avalua per mitjà de tres tipus d'avaluació: una sobre el treball del professorat, una altra sobre el projecte, i una final sobre l'alumnat.

En definitiva, aquesta proposta permet als infants mantenir una alimentació saludable, acostar-se a la realitat, relacionar-se amb els altres (tant amb infants com amb adults) i afavorir l’oralitat.



COMENTARI PERSONAL

Recordo que quan cursava primària també participàvem en la cura de l'hort de l'escola, en concret, ho fèiem tots els alumnes des de primer fins a sisè. Però la finalitat de fer aquesta activitat era únicament de tenir cura de les fruites i les verdures de l'escola. És a dir, no participava ningú més enllà de l'alumnat ni es potenciava la cooperació a l'hora de fer-ho perquè es triaven una o dues persones de la classe per dur a terme les tasques de l'hort d'aquell dia en concret. Amb això m'adono de com ha anat canviant l'educació al llarg dels anys i crec que és molt important tenir iniciatives i fer dinàmiques com les de la lectura, pel fet que és molt positiu tant per l'alumnat com per tota la comunitat educativa.


PREGUNTES A L’AUTORA

Pel que fa a les preguntes que li faríem a l'autora, m'han sorgit algunes qüestions, és per això que he triat les següents:

  • En el cas que l’escola no tingui prou espai per fer un hort, quina activitat es podria fer?

  • De quina manera podríem conscienciar als infants de la importància de conèixer, respectar i tenir cura de la naturalesa sense que sigui amb l’activitat de l’hort?

  • De quina manera es relacionen els infants amb els altres membres de la comunitat educativa?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...