dilluns, 19 de juny del 2023

Anàlisi d'un diàleg

Ana Espada i Lucía González 


                                             TREBALL GRUPAL - ANÀLISI D’UN DIÀLEG 






ENREGISTRAMENT



BREU INTRODUCCIÓ
El vídeo que hem enregistrat ha sigut a un infant de 3 anys de l’Escola Bressol Joaquim Blume de Sabadell. Es veu a la persona de referència mantenint una conversa sobre la tempesta que estava passant en el moment. Tot i que és una conversa curta i espontània, hem pogut extreure i analitzar diverses funcions del llenguatge i compensatòries.

Contingut del diàleg: es parla sobre la tempesta i que no es podrà berenar al pati.

Forma: s’observa un infant amb una bona fonologia catalana, tot i que de vegades utilitza de forma errònia algunes paraules com “s’amullarà” per referir-se a mullar-se. També, per referir-se a un paraigua, diu paraigües. 

Ús: l’objectiu del diàleg és veure com parlen sobre la meteorologia i com aquesta afecta un aspecte de la seva rutina. No poder berenar al pati, tal com ho fan cada dia. Hi ha una interacció de radi de bicicleta perquè l’educadora parla de forma bidireccional amb cada infant, i entre l’Aran i la Ivet no mantenen cap conversa en aquest moment. 
Torns de paraula: Podem dir que és un diàleg bastant equilibrat perquè no n'hi ha cap part dels interlocutors que parli més que els altres. A més a més, hi ha una interacció bidireccional amb cada infant, i entre l’Aran i la Ivet no mantenen cap conversa en aquest moment.
  • Educadora: 8
  • Aran: 6
  • Ivet: 1


Diàleg del vídeo


  • Educadora: Què està passant, Aran?

  • Aran: Plou, no podem sortir al pati

  • Educadora: No podrem sortir al pati? 

  • Aran: Perquè està plovent

  • Educadora: On haurem de berenar, llavors?

  • Aran: Perquè s’amullarà el berenar

  • Educadora: Perquè es mullarà el berenar. I per això no podrem sortir…

  • Aran: No. Nosaltres ens mullarem

  • Educadora: Clar, i vosaltres també us mullareu.

  • Educadora: Què vosaltres porteu paraigües avui?

  • Ivet: Sí, un de la Minnie

  • Aran: Un paraigües de l’avi i la iaiona

  • Educadora: De la què?

  • Aran: De l’avi i la iaiona

  • Educadora: Ah, de l’avi i la iaiona.

  • Ivet: Apreta molt! (parlant sobre la tempesta)



FUNCIONS DEL LLENGUATGE

Informar 

  • Aran: plou, no podem sortir al pati

Obtenir informació 

  • Educadora: què està passant, Aran?

  • Aran: plou, no podem sortir al pati

Regular l’acció: no n'hi ha 

Gestió de les formes socials: no hi ha 

Metalingüística: no n'hi ha



FUNCIONS COMPENSATÒRIES

Interpretació

  • Aran: Un paraigües de l’avi i la iaiona

  • Educadora: de la què?

  • Aran: del avi i la iaiona

  • Educadora: ah de l’avi i la iaiona.

Expressions valoratives: No n'hi ha

Imitació identica 

  • Aran: plou, no podem sortir al pati

  • Educadora: no podrem sortir al pati? 

Expansió: no n'hi ha

Reformulació 

  • Aran: perquè s’amullarà el berenar

  • Educadora: perquè es mullarà el berenar. i per aixó no podrem sortir…

Correcció 

  • Aran: perquè s’amullarà el berenar

  • Educadora: perquè es mullarà el berenar.

Hi ha una correcció implícita.


Substitució: No n'hi ha

Encadenament

  • Educadora: perquè es mullarà el berenar. I per això no podrem sortir… 



CONCLUSIONS

A partir de l'enregistrament, podem dir que ens hem trobat amb un buidatge una mica limitat. D'una banda, encara que el diàleg curt i espontani ofereix algunes idees sobre les habilitats lingüístiques d'un infant, en aquest cas, l'Aran. D'altra banda, és possible que no proporcioni una imatge completa de la seva competència en el llenguatge a causa de la curta durada de la conversa, però podem arribar a la conclusió que si enregistréssim més moments sortirien diàlegs molt interessants a analitzar.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...