Ana Espada i Lucía González
TREBALL GRUPAL - ANÀLISI D’UN DIÀLEG
https://www.canva.com/design/DAFmRt0cpKk/cTN8CWl6B1khZorHZv3c8Q/edit?utm_content=DAFmRt0cpKk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
El vídeo que hem enregistrat ha sigut a un infant de 3 anys de l’Escola Bressol Joaquim Blume de Sabadell. Es veu a la persona de referència mantenint una conversa sobre la tempesta que estava passant en el moment. Tot i que és una conversa curta i espontània, hem pogut extreure i analitzar diverses funcions del llenguatge i compensatòries.
Torns de paraula: Podem dir que és un diàleg bastant equilibrat perquè no n'hi ha cap part dels interlocutors que parli més que els altres. A més a més, hi ha una interacció bidireccional amb cada infant, i entre l’Aran i la Ivet no mantenen cap conversa en aquest moment.
- Educadora: 8
- Aran: 6
- Ivet: 1
FUNCIONS DEL LLENGUATGE
Informar
Aran: plou, no podem sortir al pati
Obtenir informació
Educadora: què està passant, Aran?
Aran: plou, no podem sortir al pati
Regular l’acció: no n'hi ha
Gestió de les formes socials: no hi ha
Metalingüística: no n'hi ha
FUNCIONS COMPENSATÒRIES
Interpretació
Aran: Un paraigües de l’avi i la iaiona
Educadora: de la què?
Aran: del avi i la iaiona
Educadora: ah de l’avi i la iaiona.
Expressions valoratives: No n'hi ha
Imitació identica
Aran: plou, no podem sortir al pati
Educadora: no podrem sortir al pati?
Expansió: no n'hi ha
Reformulació
Aran: perquè s’amullarà el berenar
Educadora: perquè es mullarà el berenar. i per aixó no podrem sortir…
Correcció
Aran: perquè s’amullarà el berenar
Educadora: perquè es mullarà el berenar.
Hi ha una correcció implícita.
Substitució: No n'hi ha
Encadenament:
Educadora: perquè es mullarà el berenar. I per això no podrem sortir…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada