dimecres, 21 de juny del 2023

Anàlisi d'una conversa

 

CONTEXTUALITZACIÓ

La conversa és entre varis infants de 6 anys, i la seva monitora, la Marta. Estan a l’ombra d’un arbre esmorzant desprès d’una excursió.

Durant el vídeo la Marta va fent diverses preguntes per saber que farà el Pau a l’estiu, tot i que hi participen altres infants, explicant també el seu estiu.

 

TRANSCRIPCIÓ:

-          Marta: Tu Pau, que faràs a l’estiu?

-          Pau: Passaran cinc dies i vaig a un creuer.

-          Aina: Ens anirem de campaments.

-          Marta: Un creuer! I per on aniràs?

-          Pau: No ho sé.

-          Aina: Estarem a la platja i ens anirem a campament i anirem a Conques.

-          Marta: Primer anireu a la platja, després de campaments i per últim a Conques? Molt bé!

-          Aina: M’encanta Conques!

-          Marta: I quants dies vas al creuer?

-          Pau: Set dies.

-          Marta: Set dies? Amb els papes?

-          Pau: Si, també jugaré als videojocs!

-          Marta: Jugaràs a videojocs? I del cole no us han posat deures?

-          Rita: No! Ja no. Ara ja ha acabat el cole i ja no posen deures.

-          Pau: No!

-          Marta: Què bé!

-          Aina: Em dones un palito?

 

TORNS:

 

 

Recompte de torns

Total: 17 torns.

10 torns dels infants

7 torns de l’adult

Marta (adult): 7 torns

Pau: 5 torns

Rita: 1 torn

Aina: 4 torns

 

La conversa té cert equilibri, donat que la Marta no té masses torns, i predominen més els torns dels infants. Hi ha fluïdesa gràcies a l’adult, i les preguntes que van fent per poder extreure més informació. Aquestes pregunten són força tancades donat a que és vol una resposta concreta i breu.

 

ESTRATEGIES PER POTENCIAR L’ORAL:

Hem trobat tres estratègies per potenciar l’oral. Una expressió valorativa on la Marta els hi diu “molt bé”, tot valorant el que ha explicat l’ Aina. També hem vist una imitació per part de l’adult repetint el que ha dit el Pau, i per últim una substitució instructiva. Aquesta és veu quan l’Aina explica que farà l’estiu i la Marta ho repeteix afegint verbs i concordant-ho tot bé.

 

 

Expressió valorativa

-          Aina: Estarem a la platja i ens anirem a campaments i anirem a Conques.

-          Marta: Molt bé!

Imitació idèntica

-          Pau: Set dies.

-          Marta: Set dies? Amb els papes?

 

Substitució instructiva

-          Aina: Estarem a la platja i ens anirem a campament i anirem a Conques.

-          Marta: Primer anireu a la platja, després de campaments i per últim a Conques?

 

FUNCIONS DE LA INTERACCIÓ:

Hem trobat 3 funcions de la interacció. En primer lloc hi ha varies informacions per part dels infants  cap a la Marta, i és la Marta qui fa varies preguntes per tal d’obtenir informació. Per últim, hem trobat una gestió de la comunicació i de les formes socials, quan la Marta pregunta per confirmar la informació que li han dit prèviament.

 

Informar

-          Aina: Ens anirem de campaments

-          Rita: No! Ja no. Ara ja ha acabat el cole i ja no ens posen deures.

Obtenir informació

-          Marta: Tu Pau, que faràs a l’estiu?

Gestió de la comunicació i formes socials

-          Marta: Primer anireu a la platja, després de campaments i per últim a Conques? Molt bé!

 

 

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...