CONTEXTUALITZACIÓ
La conversa és entre varis infants de 6 anys, i la seva
monitora, la Marta. Estan a l’ombra d’un arbre esmorzant desprès d’una
excursió.
Durant el vídeo la Marta va fent diverses preguntes per
saber que farà el Pau a l’estiu, tot i que hi participen altres infants,
explicant també el seu estiu.
TRANSCRIPCIÓ:
-
Marta: Tu Pau, que faràs a l’estiu?
-
Pau: Passaran cinc dies i vaig a un creuer.
-
Aina: Ens anirem de campaments.
-
Marta: Un creuer! I per on aniràs?
-
Pau: No ho sé.
-
Aina: Estarem a la platja i ens anirem a
campament i anirem a Conques.
-
Marta: Primer anireu a la platja, després de
campaments i per últim a Conques? Molt bé!
-
Aina: M’encanta Conques!
-
Marta: I quants dies vas al creuer?
-
Pau: Set dies.
-
Marta: Set dies? Amb els papes?
-
Pau: Si, també jugaré als videojocs!
-
Marta: Jugaràs a videojocs? I del cole no us han
posat deures?
-
Rita: No! Ja no. Ara ja ha acabat el cole i ja
no posen deures.
-
Pau: No!
-
Marta: Què bé!
-
Aina: Em dones un palito?
TORNS:
Recompte de torns |
Total: 17 torns. 10 torns dels infants 7 torns de l’adult |
Marta (adult): 7 torns Pau: 5 torns Rita: 1 torn Aina: 4 torns |
La conversa té cert equilibri,
donat que la Marta no té masses torns, i predominen més els torns dels infants.
Hi ha fluïdesa gràcies a l’adult, i les preguntes que van fent per poder
extreure més informació. Aquestes pregunten són força tancades donat a que és
vol una resposta concreta i breu.
ESTRATEGIES PER POTENCIAR
L’ORAL:
Hem trobat tres
estratègies per potenciar l’oral. Una expressió valorativa on la Marta els hi
diu “molt bé”, tot valorant el que ha explicat l’ Aina. També hem vist una
imitació per part de l’adult repetint el que ha dit el Pau, i per últim una
substitució instructiva. Aquesta és veu quan l’Aina explica que farà l’estiu i
la Marta ho repeteix afegint verbs i concordant-ho tot bé.
Expressió
valorativa |
-
Aina: Estarem a la platja i ens anirem a
campaments i anirem a Conques. -
Marta: Molt bé! |
Imitació
idèntica |
-
Pau: Set dies. -
Marta: Set dies? Amb els papes? |
Substitució
instructiva |
-
Aina: Estarem a la platja i ens anirem a
campament i anirem a Conques. -
Marta: Primer anireu a la platja, després de
campaments i per últim a Conques? |
FUNCIONS DE LA INTERACCIÓ:
Hem trobat 3 funcions de la
interacció. En primer lloc hi ha varies informacions per part dels infants cap a la Marta, i és la Marta qui fa varies
preguntes per tal d’obtenir informació. Per últim, hem trobat una gestió de la
comunicació i de les formes socials, quan la Marta pregunta per confirmar la
informació que li han dit prèviament.
Informar |
-
Aina: Ens anirem de campaments |
-
Rita: No! Ja no. Ara ja ha acabat el cole i ja
no ens posen deures. |
|
Obtenir
informació |
-
Marta: Tu Pau, que faràs a l’estiu? |
Gestió
de la comunicació i formes socials |
-
Marta: Primer anireu a la platja, després de
campaments i per últim a Conques? Molt bé! |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada