1.
context: en quina situació es produeix aquest diàleg?, quina relació hi ha
entre el context i el diàleg?
En aquest
context, la mestra explica el conte dels tres porquets i dos alumnes, la Carla
i en Joel, el comenten amb la mestra.
El
context és menys privat que el context que els infants tenen a casa. També hi
entren en joc al context l'espai escolar, materials i recursos didàctics.
2.
interacció adult - infants: quin rol hi té l'adult?, quins mecanismes de
participació desplega?
L'adult en aquest cas fa de guia als infants, perquè és la mestra qui els explica el conte o qui resol els dubtes o possibles entrebancs.
Pel que
fa a mecanismes de participació, hi veiem la correcció, l'expressió valorativa,
les preguntes per mantenir la conversa, que poden ser regulació... Per altra
banda, pel que fa a variables per la gestió de la conversa, la mestra desplega
mecanismes per crear un diàleg fluid i equilibrat.
3.
interacció infants - infants: com es relacionen entre ells?, quines diferències
s'hi pot veure?
Els infants gairebé no es relacionen entre ells. Es relacionen més amb la mestra que és la mediadora de l'acció. Es pot observar que en Joel interaccions molt menys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada