Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
En primer lloc, els hi ha cridat l’atenció que els infants de diferents edats puguin interactuar dins d’un mateix espai, així com, les interaccions entre els docents i els infants. En segon lloc, la diversitat de materials i que aquests siguin de lliure circulació. En tercer lloc, l’activitat autonomia que fomenten els docents, l’espai i el material. En quart lloc, destaquen que cada aula està destinada a tractar un àmbit diferent. Finalment, els ha sorprès que els docents confien en les potencialitats i possibilitats d’aprenentatge de cadascun dels infants, respectan el seu ritme i proporcionant-los autonomia perquè aprenguin de forma lliure.
Per què els han cridat l'atenció?
Perquè son propostes innovadores i prpopostes que s’allunyen/diferents de les que duen a terme a la seva escola.
Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
Marcos: La coordinadora explicó que han ido evolucionando e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solos no estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños…
Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
Tal com s’exposa al final de la conversa: com una situació d’aprenentatge pot variar en funció de les accions que realitza el mestre dins l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada