TASCA 2: L'OFICI D'ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament. Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?
Una òptica dominada per les agències d'avaluació: Aquesta perspectiva posa èmfasi en l'establiment d'estàndards educatius i en l'avaluació dels resultats.
Un enfocament basat en la construcció conjunta del saber: Aquesta perspectiva entén l'aprenentatge com un progressiu ingrés a comunitats de discurs i com a resultat de la construcció conjunta del saber.
2. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
Amb la segona manera m'identifico més, ja que en aquesta perspectiva el docent és vist com a un agent capaç de reflexionar, plantejar-se reptes i avaluar els resultats en col·laboració amb investigadors solvents i ben preparats. A més, es destaca la importància de comprendre l'aula i es promou un diàleg més ric i participatiu a les aules.
3. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
La metàfora del "rai" en aquest text fa referència a la col·laboració entre investigadors educatius i docents, i com aquesta col·laboració pot ser vista com un viatge en un rai. La metàfora planteja que aquesta col·laboració és com una balsa que permet navegar sense enfonsar-se, gràcies a la distància i al lligam entre els seus troncs. La balsa simbolitza la possibilitat de treballar conjuntament en l'educació, amb el propòsit de millorar el procés educatiu i l'aprenentatge dels estudiants.
4. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"?
Quan els autors afirmen que "la innovació no és nova", estan expressant la idea que moltes de les idees o pràctiques considerades com a innovadores en l'àmbit educatiu no són realment noves o originals. En altres paraules, hi ha hagut preexistència d'aquestes idees o pràctiques en altres contextos o períodes de temps.
Amb aquesta afirmació, els autors volen posar en relleu la importància d'estudiar i comprendre les experiències i coneixements anteriors en l'àmbit educatiu, per tal de no caure en la idea equivocada de que les noves propostes són totalment noves i revolucionàries. Això permet tenir una visió més contextualitzada i crítica sobre les suposades innovacions, i pot conduir a un aprofundiment i millora de les pràctiques educatives.
5. Què és per a tu ser innovador?
Ser innovador implica tenir una mentalitat oberta i curiosa, estar disposat a assumir riscos i aprendre dels errors. També implica estar al corrent de les últimes tendències i avanços en diferents camps, i tenir la capacitat de combinar idees i coneixements de diverses disciplines per a crear una cosa nova i disruptiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada