dimarts, 27 de juny del 2023

TASCA 4: LLEGIR I PARLAR

 TASCA 4: LLEGIR I PARLAR 



Font: Vecteezy


 1. Context: en quina situació es produeix aquest diàleg?, quina relació hi ha entre el context i el diàleg? 

El context es dona a una classe d'Educació Infantil d’I2 i la mestra els explica el conte dels Tres Porquets. Mentre transcorre la sessió, dos infants, en aquest cas el Joel i la Carla, conversen amb la mestra sobre el conte que estan llegint. 

El paper que adopta la mestra durant la interacció és actiu, ja que planteja preguntes als infants per fomentar la seva participació i animar-los a compartir la seva comprensió del conte. Gràcies a la motivació que aporta la mestra, el Joel i la Carla es mostren interactius. 



2. interacció adult - infants: quin rol hi té l'adult?, quins mecanismes de participació desplega?

La mestra exerceix el paper de guia o mediadora durant el diàleg, utilitzant diversos mecanismes per fomentar la participació dels alumnes, com per exemple, fent preguntes. A més, les correccions que fa ajuden a millorar el coneixement de l’alumnat i les seves habilitats comunicatives. 

Un altre aspecte rellevant són els torns, ja que en gran manera, es distribueixen de manera equilibrada, permeten una bona interacció adult-infant. 


3. interacció infants - infants: com es relacionen entre ells?, quines diferències s'hi pot veure? 

Els infants tenen una interacció limitada entre ells, gairebé inexistent, i principalment interaccionen amb la mestra, qui assumeix el paper actiu principal. A més, no tots els infants participen de la mateixa manera, ja que un d'ells participa més activament que d'altres, sigui perquè no s'atreveix o no sap què dir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...