dimarts, 20 de juny del 2023

TASCA 2: L'OFICI D'ENSENYAR



1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

- Model SAWA (School Autonomy With Accoutability). Aquest model dona importància a establir estanders educatius que siguin mesurables. Es basa en una perspectiva jerarquica i vertical, on els investigadors tenen el coneixement i els mestres ho apliquen.

- Perspectiva SwafS (Science with and for Societies). Aquesta perspectiva prioritza la integració de la investigació i la pràctica educativa, promovent la creació de coneixements a través de la col·laboració entre docents i investigadors.



2. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?

Ens identifiquem més amb la perspectiva SwafS, perquè no estem d'acord en que la perspectiva hagi de ser jerarquica i vertical, si no en que ha d'haver-hi col·laboració entre docents i investigadors per això poder obtenir més bons resultats.



3. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

Fa referència a una balsa flotant contruida amb troncs units entre si. Pren la metàfora de la colaboració entre investigadors i docnets, i del fet de treballar conjuntament per establir vincles solids. Igual que fan els troncs, que amb la col·laboració prenen total equilibri permetent navegar cap a noves possibilitats, tant en l'educació com en el text.




4. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"?

Estan dient que la innovació no és un fet nou en l'àmbit educatiu. Si no que al llarg del temps han hagut propostes d'innovació que han fet millorar el sistema educatiu.

Els autors volen remarcar que no és un fet destacable en l'educació si no que en altres contextos també hi ha hagut fets innovadors que han ajudar al desenvolupament i la evolució.




5. Què és per a nosaltres ser innovador? 

Per nosaltres, ser innovador implica buscar noves formes per ensenyar i aprendre, adaptant-nos a les necessitats i als canvis de la societat. Una mestra innovadora està disposada a experimentar amb diversos perspectives pedagogiques, fomentant sempre la participació activa dels infants, promovent el pensament critic i la resolució de problemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...