dimarts, 20 de juny del 2023

TASCA 4: LLEGIR I PARLAR

1. Context: En quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?

En una classe d'Educació Infantil de 2 anys, està la mestra explicant el conte dels Tres Porquets. Dos dels alumnes (en Joel i la Carla), parlen amb la mestra sobre el conte. 

La relació amb el context i el diàleg fa referència als materials de l'aula i el racó dels llibres que afavoreix que els infants prenguin iniciativa i puguin dialogar sobre els contes, estimulant així el desenvolupament del llenguatge dels nens.

La mestra també planteja preguntes als nens perquè participin i comparteixin la seva comprensió, en Joel i la Carla responen amb entusiasme.


2. Interacció adult - infants: Quin rol hi té l'adult? Quins mecanismes de participació desplega?

L'adult, en aquest cas la mestra, assumeix el paper actiu de guia i mediadora en la interacció amb els infants durant la lectura del conte. Utilitza preguntes, valoracions i correccions per estimular la seva participació i promoure el diàleg. També fomenta la participació equitativa entre els alumnes i inclou a tots en la conversa, buscant crear un entorn propici per al desenvolupament del llenguatge i la comprensió del conte.

3. Interacció infants - infants: Com es relacionen entre ells? Quines diferències s'hi pot veure?

La interacció entre infants és reduïda, i és la mestra qui té el paper actiu. Els nens bàsicament responen a preguntes i tenen poques intervencions, potser perquè els hi fa vergonya. Entre ells interctuen i es donen suport mutuo. Les diferències són a nivell participatiu .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...