En aquest article d'Isabel Ferrer i Sunta Sogas, titulat "Comunicació i llenguatge parlat" es parla sobre la importància de la llengua oral a les aules, entesa com a mitjà cabdal en la comunicació entre les persones, i sobre com l'hem d'avaluar per tal que sigui un aprenentatge enriquidor pels infants.
La lectura posa èmfasi, no només en com ho hem d'avaluar, si no a com hem de crear aquestes interaccions per tal que siguin el màxim enriquidores possibles. D'aquesta manera, incideix en com ha de ser la nostra forma de dirigir-nos als infants, fent referència a la claredat, al lèxic utilitzat o al to de veu, ja que actuem com model als infants, i per això hem de tenir cura de la qualitat de les nostres interaccions amb ells i elles.
A més, els infants s'han de trobar en un espai segur i on puguin confiar per tal que puguin desenvolupar al màxim la seva habilitat comunicativa i lingüística, per tant, hem d'habilitar espais amb aquestes característiques.
Així mateix, també hem de tenir en compte el context de cada infant i que cadascú es diferent, per tant, hem d'adaptar les circumstàncies a les particularitats de cada cas.
Segons la meva opinió, crec que el fet de tenir cura del que diem i com ho diem és un aspecte molt interessant a tenir en compte, ja que moltes vegades, com adults, no som conscients del que estem ensenyant amb els nostres actes i les nostres paraules als infants del nostre voltant. Som referents d'aquests nens i aquestes nenes i ells i elles aprenen en base al que veuen en nosaltres, sobretot com a mestres.
D'aquesta forma, crec que reflexionar-ho també dona l'oportunitat de poder tenir aquesta comunicació amb les famílies, per tal de tenir-la en compte com a part significativa en el desenvolupament de l'habilitat comunicativa i lingüística de l'infant.
Com a pregunta cap a les autores, preguntaria: Tal com he esmentat a l'última part de la reflexió, com aproparieu aquesta idea de la importància del model de l'adult pel que fa a la comunicació, cap a les famílies dels infants?
Paraules més importants: comunicació, oral, llenguatge, mestre, infant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada