Reflexions sobre els contes llegits a classe:
- "Cerezo rosa", Ramon Solsona
- "Redacció", Quim Monzó
Per una banda, "Cerezo Rosa" de Ramon Solsona és un conte que, des de la mirada d'un mestre, pot brindar valuosos ensenyaments i perspectives sobre la labor educativa i la seva influència en el futur dels infants.
En aquest relat, el cirerer rosa simbolitza la bellesa i l'esperança que es poden trobar en les coses més simples de la vida. Com a educadora, és fonamental recordar la importància d'apreciar i fomentar la bellesa en l'entorn escolar i en les experiències d'aprenentatge. Igual que el cirerer rosa en el monestir, la teva labor com a mestra pot convertir-se en un far d'inspiració per als teus estudiants, oferint-los un espai en el qual puguin florir i desenvolupar el seu potencial.
L'efímera existència del cirerer també ens convida a reflexionar sobre la brevetat dels moments d'aprenentatge i creixement en la vida dels nostres infants. Com a educadora, tens la responsabilitat d'aprofitar al màxim cada moment a l'aula, conreant un ambient propici per a la florida dels teus estudiants. Cada dia és una oportunitat per a sembrar llavors de coneixement, valors i habilitats, recordant que cada estudiant és únic i mereix ser valorat per la seva singularitat.
A més, "Cerezo Rosa" pot recordar-te la importància de ser present en l'aquí i ara. És vital recordar que l'aprenentatge i el creixement també ocorren en el present, en els petits moments compartits a l'aula. A través de la guia i suport, podem ajudar-los a trobar bellesa i significat en el procés mateix d'aprendre, encoratjant-los a gaudir el camí i no només enfocar-se en els resultats finals.
Per una altra banda, "Redacció" de Quim Monzó és una lectura que, des de la mirada d'un mestre, ofereix reflexions interessants sobre la importància de l'escriptura i la narrativa en l'àmbit educatiu, i com aquestes poden influir en el futur com a educadora.
En aquest relat, el protagonista, un periodista, s'enfronta al desafiament de redactar un article sobre una notícia aparentment insignificant. A mesura que intenta trobar la manera de narrar la història, Monzó ens mostra com l'escriptura pot transformar la realitat i donar-li significat. Com a educadora, em recorda el poder de la paraula escrita i com puc utilitzar-la per a impactar als meus alumnes.
"Redacció" ens convida a qüestionar com la forma en què es conten les històries pot influir en la percepció i comprensió dels fets. Com a mestre, tinc la responsabilitat d'ensenyar als infants a ser crítics i reflexius en la seva relació amb la informació que tenen al seu abast i en la forma en què ells mateixos s'expressen. Pot ajudar-me a comprendre que la narrativa pot modelar la realitat i fomentar l'habilitat per a analitzar diferents perspectives i construir narratives informades i equilibrades.
A més, "Redacció" pot inspirar a fomentar la creativitat i l'expressió escrita a l'aula. La història destaca la importància de trobar una veu pròpia i d'utilitzar el poder de les paraules per a transmetre idees i emocions. Es pot motivar als infants a explorar la seva pròpia escriptura, a més de la llibertat d'expressió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada