ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL:
HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER
RESUM:
Diuen que quan més valor donem a les coses és quan no les tenim. La pandèmia de la Covid-19 és un clar exemple, ja que entre moltes coses, ens va fer reflexionar i donar valor a totes aquelles petites coses del dia a dia que passen desapercebudes i que realment tenen molta més importància del que ens pensem. Així doncs, aquest article, escrit en plena pandèmia de la Covid-19, dona valor i importància a les interaccions entre persones i concretament la importància de les escoles i les seves interaccions pel desenvolupament dels infants.
A través d'exemples reals viscuts a diverses aules amb infants de diferents edats, es mostra la importància dels treballs en grup i com gràcies a la interacció dels membres aprenen i consoliden els coneixements des de punts de vista diferents dels seus. Un dels exemples que apareix en el text, es remarca la importància del diàleg, ja que gràcies a aquest, entre els membres del grup s'amplia el repertori lingüístic de cada integrant i es veu el text com una cosa "dinàmica".
Gràcies a aquests exemples es pot veure com els alumnes són agents actius però no solitaris, ja que aprenen a través de la interacció amb altres persones en àmbits concrets com és una aula. És per això que com a Mestres hem de tenir un paper reflexiu, que experimenti i comparteixi amb els alumnes. A més incorporar el diàleg entre docents com una eina fonamental per l'aprenentatge.
Finalment, destacar la importància de ser un acompanyant a l'aprenentatge de cada alumne, facilitant material, connectant experiències i matèries, i trobar espai on cada alumne pugui tenir espai individual i col·lectiu.
EXPERIÈNCIA PERSONAL:
Vaig cursar l'ESO a l'Institut Sant Pol de Sant Pol de Mar, era un institut que estrenava la meva generació, per tant, començaven des de zero i a més utilitzaven una metodologia que jo mai havia cursat, treballaven per projectes. Cada dia fèiem projectes on amb grups treballàvem una temàtica en concret i havíem de crear un producte final.
En aquell moment em feia la sensació que era una tonteria i que no aprenia res fent projectes, però avui en dia estic supercontenta i orgullosa d'haver pogut cursar tota l'ESO a través de projectes i considero que el fet de treballar en grup i seguir aquesta metodologia m'ha ajudat molt i he après molt més i de manera molt més amena que no pas com sempre s'ha estudiat, és a dir, amb llibres i llibretes i exàmens.
PREGUNTA PER L’AUTOR:
Creus que el treball per projectes és un bon mètode per fomentar les interaccions entre alumnes a l’aula?
PARAULES CLAU:
Interaccions, diàleg, parla, treball en equip, repertori lingüístic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada