dilluns, 27 de març del 2023

Tasca 1: Lectura 01 Paula Ramos

SÍNTESI DE LA LECTURA 

Els centres escolars són essencials per l'aprenentatge i pel desenvolupament dels infants, ja que en aquestes es desenvolupen activitats socials i interaccions humanes. S'ha de tenir en compte que la interacció no és tan sols una tècnica sinó un motor d'aprenentatge que fonamenta el desenvolupament social i cognitiu dels infants.


Durant l'ensenyament és important tenir en compte, que hi ha una forta relació entre el pensament i el llenguatge. Per tant, el text escrit i l'oral, es van retroalimentant constantment i s'ha de tenir en compte a l'hora de plantejar activitats a l'aula.

La relació i la parla entre els diferents alumnes, és una eina que ajuda al mateix aprenentatge, ja que a l'hora de parlar, no tan sols es posa en comú el pensament sinó que també aprens dels altres ja que en posar-ho en comú, tots els integrants del grup hauran adquirit nous coneixements. A més, els intercanvis comunicatius tant orals com escrits, ajuden als infants a adquirir nou repertori lingüístic i a saber identificar els diferents gèneres discursius.


Com a docents, hem de ser reflexius i innovadors executant activitats que ajudin als infants a enriquir el seu aprenentatge i proporcionant eines que fomentin la interacció. La majoria d'aquestes relacions socials es donen dins les aules dels centres educatius, per tant, com a futurs educadors hem de lluitar perquè tot infant tingui la possibilitat d'accedir a un bon aprenentatge.



COMENTARI PERSONAL 


Des de petita he tingut molt bones experiències en el camp educatiu. Els mestres que teníem i les assignatures que s'impartien es feien de tal manera que donava peu a què els mateixos alumnes tinguéssim l'oportunitat d'aprendre sobretot en l'assaig i error. Si bé és cert que a primària no es feien treballs tan col·lectius pel mètode d'ensenyament del centre, a l'ESO, vaig començar a executar tasques amb altres companys i, és en aquell moment, on em vaig adonar que la gent que m'envoltava no sabia el mateix que jo, sinó que els nostres sabers ens complementaven i això feia que adquirís un gran nombre de nous coneixements al llarg del dia.

Ara, a la universitat hi ha un cas on els alumnes estan cohibits al parlar, sobretot els que no són de parla catalana, ja que en alguns moments, es troben jutjats pel mateix educador.

Crec, que en casos com aquest els alumnes, per por, no expressen el que realment volen dir i aquest fet, deixa en desavantatge al mateix alumne i al grup.



PREGUNTA


La interacció social és un aspecte fonamental per a un bon aprenentatge dels infants. La meva pregunta és:

  • Què passa amb aquells infants que tenen alguna necessitat especial com ara TDAH o falta d'audició o de la parla? Hi ha algun pla o alguna sèrie d'activitats pensades perquè puguin obtenir el mateix aprenentatge tot i les seves dificultats?



PARAULES


- Aprenentatge: és el procés en el qual, els infants adquireixen noves habilitats i coneixements.

- Centres escolars: són els llocs habilitats per proporcionar aquest aprenentatge als infants.

- Interacció: procés en el qual dues o més persones es relacionen entre si.

- Llenguatge: eina per comunicar els mateixos pensaments i emocions i interactuar amb altres.


Aquestes paraules per a mi, són els conceptes claus que com a futura mestra he de tenir molt presents. Sense centres escolars, la interacció no es donaria a terme i l'aprenentatge no seria òptim i sense l'eina del llenguatge, no hi hauria possibilitat a la interacció ni a l'aprenentatge en si.



IMATGE



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...