A) L’article comença amb l’explicació del context en que molts infants es van quedar durant la pandèmia amb les escoles tancades i és que a la gran majoria d’aquests infants se’ls va veure negada la interacció amb persones del seu rang d’edats.
L’article ens comenta alguns exemples d’interacció a l’aula per part d’infants i docents, emfatitzant sobretot com es pot arribar a aprofitar qualsevol espai de l’escola per relacionar-se; el passadís, el pati, l’aula, etc.
La interacció d’un individu es caracteritza per tres conceptes en concret: la parla, el pensar i la interpretació d’allò que es pensa i d’allò que es parla. Tú pots estar pensant, això és interacció perquè que estàs parlant amb tú mateix, es pot estar parlant amb una altre persona i això es considera interactuar esperant resposta d’algú i finalment també seria considerada una interacció el fet d’interpretar i escoltar una cosa parlada per algú altre.
També ressalta la manera en que les noves tecnologies afecten el desenvolupament lingüístic i verbal dels infants, que s’ha de tenir en compte el procés d’aprenentatge de cada infant individualment parlant, ja que com molts cops s’ha estudiat, els infants tenen el seu ritme de desenvolupament i aprenentatge i el docent i l’escola s’ha d’adaptar a aquest i no al revés.
S’ha de saber valorar i veure l’aula com un espai ric i viu on ocorren tot tipus d’interaccions cada minut del dia, sigui entre els infants mateixos, entre docents, docents i infants, o qualsevol altre persona vinculada amb l’escola (personal de neteja, de menjador, monitores d’extraescolars, visites,…) i saber entendre el paper de cada individu dins la pròpia interacció.
I per acabar, s’ha de saber valorar el paper del docent dins d’aquest espai i dins d’aquest temps, com aquest ha de poder influenciar els infants i ser capaç de transmetre els valors i coneixements durant l’interacció que aquest tindrà amb els alumnes a l’aula o a qualsevol altre espai.
B) El text menciona el canvi que hi ha hagut en el llenguatge dels alumnes pels avanços tecnològics argumentant que ara escriuen molt pitjor perquè hi ha softwares que corregeixen automàticament o raons similars. En comptes de dir que ha empitjorat la redacció dels alumnes, s’ha plantejat adaptar el contingut que s’aprèn a aquests canvis?
Per exemple, ensenyar a utilitzar aquestes innovacions tecnològiques per tal de no cometre errors en la redacció?
C) És un article bastant complert sobre els canvis i observacions en interaccions d’alumnes en un centre, tot i que he vist poca menció sobre la diferència de llenguatges o de registre d’aquestes interaccions.
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3) Didàctica de la llengua oral - Ed- Infantil - Prof.: Xavier Fontich
dilluns, 27 de març del 2023
Escola i interacció social: Parlar per a pensar, per a aprendre i per ser
Font: WikiCommons
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...
-
a) Breu resum de la lectura; La lectura parla sobre la importància que té la lectura infantil en el format tradicional, encara que actualm...
-
a) Breu resum de la lectura La lectura ens parla sobre que les reunions entre grups d’iguals són molt important a l’hora d’establir i de con...
-
FONT: https://saposyprincesas.elmundo.es/consejos/educacion-colegio/mejorar-comunicacion-primera-infancia/ La lectura destaca diversos recur...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada